„Transalpina, un drum de poveste”, emisiune de mărci poștale disponibilă în mai multe orașe din țară

628

Începând de vineri, emisiunea de mărci poştale „Transalpina, un drum de poveste” este disponibilă  în magazinele Romfilatelia din Bucureşti, Bacău, Braşov, Cluj-Napoca, Iaşi şi Timişoara. Emisiunea este completată de un plic prima zi, iar ca forme de machetare au fost folosite coala de 28 de timbre, minicoala de 8 timbre + 1 vinietă și colița dantelată. Timbrul cu valoarea nominală de 8,00 lei şi coliţa dantelată a emisiunii, având valoarea nominală de 15,00 lei, reprezintă o invitaţie deschisă, adresată publicului de toate vârstele la o călătorie metaforică printre nori.

Recunoscând importanța și caracterul unic al acestui traseu, Romfilatelia dedică ‘țării de dincolo de munți’ cea mai recentă emisiune de mărci poștale intitulată sugestiv Transalpina, călătorie printre nori. “Recunoscând importanţa şi caracterul unic al acestui traseu, Romfilatelia dedică ‘ţării de dincolo de munţi’ cea mai recentă emisiune de mărci poştale intitulată sugestiv ‘Transalpina, călătorie printre nori’. (…) Aflat la peste 2.000 m altitudine, acest drum-bijuterie a fost numit şi ‘Drumul Regelui’, deoarece Regele Carol al II-lea l-a inaugurat parcurgându-l împreună cu familia regală şi cu prim-ministrul de la acea vreme, Gheorghe Tătărescu”, se arată într-un comunicat al Romfilatelia.

Disponibilitate în mai multe orașe
Emisiunea de mărci poştale „Transalpina, un drum de poveste” este disponibilă, începând de vineri, în magazinele Romfilatelia din Bucureşti, Bacău, Braşov, Cluj-Napoca, Iaşi şi Timişoara. Romfilatelia mulțumește Companiei Naționale de Autostrăzi și Drumuri Naționale din România. Emisiunea este completată de un plic prima zi, iar ca forme de machetare au fost folosite coala de 28 de timbre, minicoala de 8 timbre + 1 vinietă și colița dantelată. Timbrul cu valoarea nominală de 8,00 lei şi coliţa dantelată a emisiunii, având valoarea nominală de 15,00 lei, reprezintă o invitaţie deschisă, adresată publicului de toate vârstele la o călătorie metaforică printre nori. Caracterizate print-o cromatică dominată de culorile verde, albastru şi maro, cele două elemente fac trimitere, într-o abordare grafică stilizată, la acest traseu care leagă Oltenia de Transilvania şi traversează Munţii Parâng de la nord la sud. Totodată, manşeta minicolii completează conceptul grafic al emisiunii, reproducând pe hartă “cel mai bun drum pentru condus din lume”, aşa cum a fost catalogat de echipa celebrei emisiuni Top Gear. Pierdută în negura vremii, legenda Transalpinei începe în urmă cu peste 2000 de ani, în hărţile timpului, traseul fiind folosit de romani în drumul spre Sarmizegetusa, în timpul înfruntărilor cu dacii. Cunoscută şi ca “Poteca Dracului”, Transalpina a fost iniţial nu mai mult decât o cărăruie folosită de către păstori, însă astăzi iubitorii de frumos pot găsi zone în care istoria a lăsat amprente vizibile asupra oamenilor şi locurilor, se mai arată în comunicat.
M.S.

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here