Recomandări Aparegio Gorj

367

Societatea APAREGIO Gorj S.A. adresează tuturor abonaţilor săi câteva recomandări privind protejarea contoarelor şi branşamentelor de alimentare cu apă împotriva îngheţului, amintind că utilizatorul are obligaţia de „a asigura integritatea sistemelor de măsurare”. Fie că sunt montate în căminele unde sunt făcute branșamentele, fie în subsolurile blocurilor, apometrele trebuie izolate termic. În caz contrar pot fi distruse când apa va îngheța pe conducte din cauza gerului.

– În cazul în care contorul este montat într-un cămin de apometru, asiguraţi-vă că acesta are capacul închis şi nu permite infiltrarea apei. În cazul în care capacele sunt confecţionate din tablă, este indicat să se pună o folie de plastic sub capac.

– În situaţia în care contorul este montat în pivniţe sau subsoluri tehnice, geamurile şi uşile trebuie să fie închise.

– Protejaţi de îngheţ inclusiv robineţii şi reţeaua de după contor.

Acolo unde în trecut au mai fost probleme de ingheț vă rugăm să izolați instalațiile (dacă nu există la dispoziție materiale specifice, se pot folosi orice materiale textile care protejează de frig instalațiile). Pentru a dezgheța un apometru sau o țeavă, încercați să aduceți o sursă de căldură în zona respectivă, cum ar fi un uscător sau o lampă de încălzire. Nu utilizaţi flacără deschisă pentru dezgheţarea aparatului! Dacă, în ciuda măsurilor luate, sau în lipsa acestora, vor apărea situații de îngheț a conductelor trebuie să știți următoarele:

– nu forțați apometrele montate la limita de proprietate. În cazul în care sunt probleme la apometre, nu încercați să le dezghețați singuri ci anunțați APAREGIO Gorj S.A.;

– dacă problema a apărut la conductele proprii (rețeaua interioară) rugați vecinii să vă dea un vas cu apă caldă pe care o turnați încet peste conducta în zona înghețată;

– nu folosiți focul deschis pentru dezghețarea conductelor;

– în cazul în care coborâți în căminele de apometru, nu călcați instalațiile respectiv robineții și conductele, iar la ieșire repuneți capacele la locul lor;

       În cazul în care se constată că aparatul de măsură trebuie înlocuit ca urmare a deteriorării provocate de îngheţ, utilizatorul va suporta costul întregii operaţiuni de schimbare precum şi al contorului. Daca aceste recomandări tehnice au fost ignorate, iar contorul îngheață și se defectează, societatea APAREGIO Gorj S.A. va repara sau înlocui contorul, facturând în schimb acest serviciu. Orice reparații și orice înlocuire de contor/aparat de măsură al cărui sigiliu a fost rupt și care a fost deschis sau demontat ori a cărei deteriorare se datorează unei cauze străine sau unei funcționări anormale în condiții de îngheț, incendiu, șocuri exterioare, furt, etc., sunt efectuate de Operatorul serviciului, pe cheltuiala exclusivă a utilizatorului dacă se constată vina acestuia, odată cu aplicarea sancțiunilor (amenzilor) prevăzute în legislația specifică.

Eventualele probleme legate de funcţionarea contoarelor sau a serviciului de alimentare cu apă şi canalizare, pot fi semnalate Dispeceratului APAREGIO Gorj SA – tel. 0253 217 653/0253 920.

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here