Sanatate

Ai grijă la ceea ce mănânci !

 | 01 noiembrie 2010, 23:22 | 0 comentarii | 

mezeluriŞtiai că, boala de temut, numită cancer poate fi prevenită alegând o alimentaţie sănătoasă? În fiecare zi, aproape un milion de elemente cancerigene trec prin… stomac. Gândiţi-vă cât de predispus este organismul nostru doar în ceea ce priveşte digestia.

Semnatura eletronica CertDigital

E bine să citeşti eticheta alimentelor înainte de a cumpăra produsul. Conform doctorului Mencinicopschi: “Eşti ceea ce mănânci” are o bază reală demonstrată ştiinţific.

Alimentaţia ne poate schimba structura noastră genetică. Hrana se poate infiltra pe nesimţite în organismul nostru, producând un efect la nivel molecular şi provocând modificări ale structurilor celulare. Factorii cancerigeni ajung în organism şi, datorită modului în care sunt încurajaţi, ei pot câştiga teren, aşa încât, în câtva timp, ani, pot declanşa un anumit tip de cancer în organism.

Deci, ce consumăm?

Oamenii identifică în mod greşit calitatea unui produs cu gustul, culoarea, ambalajul său, conform dl. Mencinicopschi.

Ce alimente ar trebui să evităm pentru a fi sănătoşi mult timp? De exemplu, produse ce au în compoziţie un număr mare de glucide cu absorbţie rapidă (zaharuri – zaharoza, glucoza, fructoza sau aspartam etc.) în procent de 30-40% şi grăsimile în exces (saturate hidrogenate – cum este margarina, de exemplu – în procent de 10-20%).

Alimentele prăjite

Prăjirea amidonului şi a zaharurilor în grăsimi duce la apariţia anumitor substanţe cancerigene sub denumirea de acrilamidă. Prăjirea în uleiuri nerezistente la prăjit, cum este cel de floarea soarelui, de porumb, se oxidează şi apar elemente nocive. Dacă vrei să mănânci cartofi prăjiţi, pregăteşte-i în untură de porc, unt, ulei de cocos sau de palmier – aşa cum spune dr. Mencinicopschi. Uleiul de palmier nu intră în aliment, nu produce fum şi nu îşi modifică culoarea.

Ştiai că… uleiul de palmier este rezistent la temperaturi foarte ridicate, 220-230 grade Celsius, iar uleiul de măsline, la 180 grade Celsius?

Alimente, de care trebuie să uiţi

Chiar dacă ne sunt mai la îndemână şi uşor de consumat, mezelurile au o serie de elemente dăunătoare – conţin în proporţie destul de mare aditivi alimentari periculoşi (în special produsele ieftine). O veste proastă pentru doamne dar în special pentru copii: îngheţata este şi ea, din nefericire, înţesată cu chimicale.

Alcoolul, se ştie, se consumă în cantităţi moderate. Ficatul unui bărbat de 75 kg poate procesa doar 55 g de alcool, adică aproximativ 100 ml de whisky sau jumătate de litru de vin. Alcoolul este şi mai nociv pentru femei, de două ori, decât pentru bărbaţi, astfel încât, cantitatea permisă pentru doamne trebuie înjumătăţită.

Băuturile carbogazoase ar trebui uitate definitiv din alimentaţia zilnică.

Renunţă la băuturile energizante, în special la cele de tip light. În asociere cu alcoolul şi ţigările poate duce la apariţia osteoporozei şi a diverselor tipuri de cancer, dacă se exagerează cu consumul.

Sucurile naturale reconstituite sunt inofensive, dar nici nu aduc un aport nutritiv.

Riscul aditivilor alimentari

Aditivii alimentari sunt substanţe care se utilizează în procente mici în alimente şi sunt sărace în valori nutritive. Pentru gustul minunat al alimentelor şi aspectul atrăgător se folosesc conservanţi, antioxidanţi, coloranţi. Din păcate, doza zilnică care e permisă e depăşită cu mult.

Consumul aditivilor alimentari nu are consecinţe imediate, acestea apar cu timpul, toxicitatea lor infiltrându-se în organism, astfel că, după o perioadă, încep să-şi facă apariţia neînduplecat, manifestându-se sub forma accidentelor cerebrale vasculare, obezitate, diferite tipuri de cancer.

Cristina Răscol

Articole asemanatoare



Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

ECO JURNAL