Sanatate

Cum menţinem ochii sănătoşi

 | 17 noiembrie 2010, 01:22 | 0 comentarii | 

ochi sanatosiDe multe ori auzim că mămicile sfătuiesc copiii să ronţăie morcovi, pentru a avea privirea ageră. Chiar dacă, într-adevăr, morcovul face parte din legumele recomandate pentru ochi sănătoşi, acesta este departe de a fi singurul.

Semnatura eletronica CertDigital

Legumele verzi precum spanacul şi alte surate ale acestuia conţin luteina şi zeaxantina, două carotenoide care se spune că reduc degenerescenţa maculară şi cataracta.

Recomandat este să se consume două porţii mici de acest gen de legume pe zi, chiar dacă este vorba de o legătură de spanac în salată sau o garnitură de broccoli.

Ceea ce mâncăm are repercusiuni asupra modului de viaţă, dar şi asupra sănătăţii.

Ce trebuie să mănânci ca să ai o vedere bună.

Morcovul, precum şi alte legume portocalii sau oranj, aşa cum este dovleacul sau bostanul, au beta caroten, un carotenoid care menţine ochii sănătoşi.

Peştele. Este o sursă excelentă de acizi graşi omega 3, care sunt buni atât pentru inimă, dar conform anumitor studii, acizii graşi conţinuţi în anumite tipuri de peşte, cum ar fi somonul şi tonul, speciile de peşte gras, preîntâmpină uscăciunea ochilor şi chiar cataracta asigură suport structural pentru membranele celulare. Este indicat pentru menţinerea sănătăţii ochiului. Două, trei porţii de peşte pe săptămână sau un supliment de ulei de peşte pe zi, asigură sănătatea ochilor. Sfatul specialiştilor este să se limiteze consumul de carne roşie. Un studiu actual arată că, dacă se face abuz de acest tip de carne, aceasta creste riscul de degenerescenţă maculară.

Usturoiul şi ceapa. Conţin foarte mult sulf, important pentru producerea de glutemină, antioxidant, cu rol eficient pentru ochi, dar şi pentru restul organismului.

Oul. Conţine cisteină, sulf, lecitină, amino-acizi şi luteină. Aceste elemente previn instalarea cataractei.

Afinele şi strugurii. Aceste fructe sunt de un real ajutor ochilor în timpul vederii nocturne.

O mână de afine, gem de coacăze sau un surplus nutritiv alcătuit din struguri şi afine te ajută să-ţi adaptezi vederea la întuneric în mai puţin de o jumătate de oră.

Cristina Răscol

 

 

Articole asemanatoare



Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

ECO JURNAL