Sanatate

Legumele de iarnă, excelente în curele de slăbire

 | 29 noiembrie 2010, 23:12 | 0 comentarii | 

legume2Câteva legume, pe care le găsim destul de uşor în sezonul rece sunt excelente în curele de slăbire dar şi pentru perioada postului în care ne aflăm. Ceea ce trebuie să faci este să le adaugi în meniu, cât mai des posibil. Deşi iarna stă să bată la uşă este timpul sa ne îndreptăm către meniurile de iarnă.

Semnatura eletronica CertDigital

O dovadă în plus este faptul că ne aflăm în perioada postului, perioadă în care legumele joacă rolul principal.

Iată câteva legume, ideale în sezonul rece şi binevenite în orice dietă care are la bază scăderea în greutate.

Cartofi. Cea mai populară legumă este injust condamnată deoarece are un punctaj crescut la indicele glicemic. Un studiu al nutriţioniştilor din California relevă faptul că un cartof în fiecare zi nu împiedică dieta, atât timp cât modul de preparare al acestuia se face cât mai sănătos, fiert sau la cuptor, şi este adăugat la o dietă sănătoasă unde caloriile sunt ţinute sub control. În plus, un cartof de mărime potrivită are doar 110 calorii. Carbohidraţii şi amidonul din cartof sunt şi mai apreciaţi, în perioada postului, când trebuie să te reţii de la consumul de carne şi lactate.

legumeConopida. La 100 de grame de conopidă se găsesc doar 29 de calorii. Datorită conţinutului mare de fitonutrienţi, conopida este excelentă mâncată simplă, fiartă în aburi, coaptă sau preparată sub variantă de supă sau pireuri. Se potriveşte foarte bine în amestec cu nucă, seminţe de floarea soarelui şi dovleac, combinaţiile fiind delicioase.

Kale. S-ar spune că este o legumă exotică, dar de fapt se înrudeşte cu varza, apropiată de varza sălbatică, având nuanţa de verde intens. Kale (brassica oleracea) are foarte mult calciu, luteină, vitaminele A, C, K, E şi fier. Toate acestea o recomandă pentru consumul ei în sezonul rece al anului. Pe lângă aceste vitamine, Kale mai are şi mangan, beta-caroten şi o cantitate însemnată de vitamina C. Varza sălbatică întăreşte sistemul imunitar, iar fitochimicalele naturale din aceasta protejează împotriva cancerului.

Având foarte mulţi antioxidanţi, varza kale are un gust mai plăcut în comparaţie cu varza clasică şi merge foarte bine la supe şi mâncăruri, precum şi în salate, unde se va consuma crudă. Această legumă kale se poate utiliza în majoritatea reţetelor, ea înlocuind cu brio spanacul, diferenţa fiind că această legumă se găseşte în marile magazine în stare proaspătă, pe când spanacul se poate găsi doar conservat.

Dovleacul. Întotdeauna când aduci în discuţie această legume, nu poţi să constatţi decât laude la adresa ei. Accesibil aproape toată iarna, dovleacul este excelent la prepararea supelor, soteurilor sau diverselor salate. De altfel, se mai poate adăuga şi în preparate dulci, datorită numărului de calorii foarte mic.

Din păcate acesta nu-şi găseşte utilitatea în foarte multe bucătării, dar dacă va face parte din meniul tău, vei salva foarte multe calorii. 100 de grame de dovleac aduce o varietate de beneficii pentru sănătate şi nu conţine decât 40 de calorii şi o multitudine de beneficii.

Varza de Bruxelles. Foarte bună în acest anotimp şi în cel care urmează, varza de Bruxelles este o sursă de fibre şi vitamine, având şi foarte puţine calorii, doar 50 la 100 de grame. Varza de Bruxelles este o legumă cu gust dulce, care mulţumeşte nevoia de dulce, şi în acelaşi timp aduce organismului o serie de vitamine A, C şi K.

Cristina Răscol

Articole asemanatoare



Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

ECO JURNAL