Sanatate

Osteoporoza, remedii specifice (II)

 | 07 noiembrie 2010, 16:24 | 0 comentarii | 

osteoporozaExistă anumite concepte despre dietele vegetariene cum ar fi dieta cu proteine, fier şi vitamina B12. Cel mai important concept este în prezent despre rolul calciului.

Semnatura eletronica CertDigital

Se pare că absolut toţi cei care se ocupă de nutriţie încă, recomandă lapte şi produse lactate în cantităţi mari, pentru a asigura rezerva de calciu. Majoritatea oamenilor cred că trebuie să mănânci multe produse lactate pentru calciu şi că produsele lactate sunt cele mai bune pentru a preveni osteoporoza, o boală a pierderii de calciu şi alte minerale alcaline din schelet, ceea ce rezultă fiind oase fragile. Majoritatea oamenilor cred că aceasta se poate întâmpla numai când există prea puţin calciu în dietă dar acest lucra este fals. Toate acestea sunt în mare majoritate probabil rezultatul publicităţii făcute de industria produselor lactate care timp de decenii ne-a “informat” cu succes cât de bune sunt laptele şi produsele lactate pentru sănătatea noastră.

Osteoporoza nu este cauzată de lipsa calciului în dietă

Mulţi oameni de asemeni tind să creadă că dacă un pahar de lapte pe zi este bun, atunci trei sau patra pahare trebuie să aibă un efect şi mai bun asupra organismului. Aici vom privi un pic mai departe în dietă, care este cel mai important factor în apariţia osteoporozei – o problemă foarte actuală şi de importanţă specială pentru femei. Osteoporoza nu este cauzată de lipsa calciului în dietă! Este cauza de un exces de acid în dietă, ceea ce obligă corpul să extragă calciul din schelet. Este adevărat că produsele lactate conţin mult calciu, dar la fel de adevărat este că oamenii care au nivele mai ridicate de aport de calciu din produse lactate au nivele mai ridicate de osteoporoză. Faptul că mitul calciului a supravieţuit este în foarte mare măsură datorat gândirii cantitative superficiale. Cercetările modeme arată că populaţiile care au un aport mai scăzut de calciu au de fapt un schelet mai puternic. Acest lucru poate fi explicat prin aceea că populaţiile care mănâncă în cantităţi mari alimente bogate în calciu mănâncă de asemenea şi alimente ce formează acizi care consumă calciu din corp. De exemplu, brânza care este foarte bogată în calciu, dar este de asemenea foarte bogată în proteine şi dacă este consumată în exces sau împreună cu prea multe alte proteine, va genera pierderi de calciu şi alte minerale alcaline. Calciul şi alte minerale alcaline sunt pierdute prin aportul de prea multe alimente generatoare de acizi iar sărăcia în calciu a dietei are o foarte mică (cu excepţia înfometării) relaţie cu aportul real de calciu. O cercetare importantă asupra dietei arată că populaţiile unde aportul de calciu din produse lactate este ridicat, nivelul osteoporozei, ca şi a multor altor boli, este cel mai ridicat. Aportul de calciu din produsele lactate şi tablete de calciu consumate raţional, după sfatul medicului, ajută la prevenirea osteoporozei.

Osteoporoza are foarte multe legături cu aportul de proteine

Mai multe investigaţii medicale separate au stabilit că osteoporoza are mai puţin de a face cu aportul de calciu dar are foarte multe legături cu aportul de proteine. British Medical Journal a raportat ca aportul de calciu este complet irelevant pierderii densităţii osoase. American Journal of Clinical Nutrition a scris în 1970 ‘’Osteoporoza este de fapt o boală generată de un număr de factori, cei mai importanţi dintre ei fiind aportul excesiv de proteine”. Vegetarienii nu au la fel de mult osteoporoză, ca şi omnivorii. American Journal of Clinical Nutrition a publicat în 1983 cel mai mare studiu făcut vreodată, asupra osteoporozei. Cercetătorii au descoperit că la vârsta de 65 de ani, femeile vegetariene aveau 18% pierderi osoase iar cele ne-vegetariene aveau 35%. Cifrele echivalente pentru bărbaţi erau 3% şi 7%. Cifrele pot fi explicate de faptul că deşi vegetarienii mănâncă de obicei prea multe proteine, ei nu mănâncă la fel de multe proteine ca şi mâncătorii de carne, şi, mai mult, că proteinele sunt de mai bună calitate. Un studiu pe termen lung a arătat că pentru o cantitate de 75 grame aport zilnic de proteină mai mult calciu este pierdut în urină decât absorbit din dietă. Nişte studii confirmă faptul că cu cât mai multe proteine sunt consumate, cu atât mai mult calciu este pierdut. Femeile africane Bantu au un aport zilnic de numai 350mg de calciu. Ele nasc în medie 9 copii pe care îi alăptează natural timp de doi ani, dar ele nu suferă niciodată de deficienţe de calciu.

Nivelul pH-ului sângelui este vital

Scheletul se comportă ca o magazie de calciu şi alte minerale alcaline. Nivelul pH-ului (măsura a acidităţii sau alcalinităţii) sângelui este vital şi trebuie păstrat suficient de constant, altfel avem mari probleme. Misteriosul pH al sângelui este primul indice în măsurarea alcalinităţii fluidului vital al vieţii. Sângele perfect sănătos este uşor alcalin (aproximativ cu un indicele între 7.35 -7.45). Un pH de 7.0 este neutru, un pH peste 7.0 este alcalin, pe când pH-ul aflat sub indicele 7.0 este acid, adică primul pas spre probleme şi afecţiuni. PH-ul acid apare în primul rând din cauza unei diete predominant acidifiantă, fiind urmat apoi de stres emoţional, acumulare de toxine sau orice altă afecţiune care privează celulele de oxigen sau de alţi nutrienţi, celulele dereglându-se şi astfel nerealizând sinteza mineralelor şi vitaminelor din hrană, în plus putând fi “atacate” mai uşor de radicalii liberi care afectează şi energetic mitocondria celulei care este uzina energetică a celulei. În loc să-şi extragă mineralele alcaline din hrana corpul va aduce minerale alcaline în sânge din schelet, dacă mâncăm prea multe mâncăruri acidifiante. Băuturile nealcoolice acidulate, medicamentele, fumatul, sarea, zahărul, cafeaua şi ceaiul pot contribui de asemeni la osteoporoză. Exerciţiile fizice, dar la recomandarea medicului, sunt de asemeni de mare importanţă pentru prevenirea osteoporozei şi refacerea tonusului muscular. Putem menţiona aici că legume alcaline : broccoli, ţelina, castravete, vinete, conopida, ceapa, spanac, roşii iar ca fructe alcaline: mere, caise, avocado, banane, struguri, citrice, piersici, pere. Putem concluziona că: laptele de vacă în starea sa naturală este o hrană acceptabilă pentru copii care au o creşterea rapidă şi pentru adulţi în cantităţi moderate. Prea multe produse lactate, în special în forme denaturate vândute prin supermarketuri pot genera probleme de sănătate. Problemele cu calciul sunt evitate în cel mai simplu şi eficient mod prin păstrarea unei diete echilibrare alcaline. Există şi aparate care prin diverse procedee (electroliza…) produc apa alcalină cu un pH între 7,5 şi 10 şi care pe lângă faptul că ajută la normalizarea alcalinităţii corpului dizolvă colesterolul şi trigliceridele care sunt depuse pe pereţii interiori ai vaselor sanguine mai ales la organismele umane suprapoderale (deci putem să slăbim dacă bem această apă alcalină, aproape similară cu aşa-zisa „apa vie” din basme ! ) şi în plus atacă radicalii liberi ajutând astfel şi la însănătoşirea celulelor organismului prin reenergizarea mitocondriilor din celule contribuind astfel şi la încetinirea îmbătrânirii organismului.

Apa alcalină normalzează şi îmbunătăţeşte starea funcţională a organismului

O cură de aproximativ 3luni cu apă alcalină în care trebuie să se consume minim 1l/zi de apă alcalină (restul de lichid până la 2—2,5L putând fi apa plată, supe sau ceaiuri) normalizează şi îmbunătăţeşte starea funcţională a organismului. Dacă veţi consulta un medic specialist endocrinolog veţi fi investigat şi vi se va stabili o anumită dietă specifică stării de sănătate actuale a organismului dvs. Pentru a menţine starea optimă de sănătate dieta zilnică ar trebui să conţină 60% alimente preponderent alcaline şi 40% alimente acide. Însă pentru a ne recupera sănătatea, proporţia se modifică notabil: aproximativ 80% din alimente trebuie să aibă origine alcalină, iar restul de 20% acidă!

Medic Primar Endocrinologie, Drd. Dr. Rîcă Ioana

 

 

Articole asemanatoare



Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

ECO JURNAL