Sanatate, Societate

Șapte unități abilitate de DSP Gorj să elibereze certificate medicale tip A5

 | 26 mai 2017, 00:00 | 0 comentarii | 

Certificatul medical tip A5 atestă starea de sănătate fizică și psihică a persoanei care este examinată de către medicul de medicină internă și psihiatru. La nivelul județului nostru, șapte unități sanitare sunt abilitate de către Direcția de Sănătate Publică (DSP) Gorj pentru a elibera acest tip de certificat.

Semnatura eletronica CertDigital

Conform legislației în vigoare, pentru întocmirea dosarului de încadrare în grad de handicap al copiilor cu dizabilități este nevoie și de certificatul medical tip A5; acesta trebuie să fie încheiat cu parafarea medicului șef de policlinică. Valabilitatea lui este de 3 luni de la data emiterii. În Gorj, astfel de certificate pot fi eliberate de către: Spitalul Județean de Urgență Târgu-Jiu, Spitalul Orășenesc de Urgență Târgu-Cărbunești, Spitalul Municipal Motru, Spitalul Orășenesc Bumbești-Jiu, Spitalul „Sfântul Ștefan” Rovinari, Spitalul Orășenesc Novaci și Spitalul Orășenesc Turceni. Pentru obținerea certificatului de încadrare în grad de handicap sau a accesului la servicii de abilitare şi reabilitare, părinţii/reprezentantul legal depun la sediul Direcției Generale de Asistență Socială și Protecția Copilului mai multe documente: cerere-tip pentru evaluarea complexă şi încadrarea în grad de handicap; copie a certificatului de naştere a copilului şi a actului de identitate când este cazul; copii ale actelor de identitate a părinţilor/reprezentantului legal; copie a documentului prin care se face dovada că persoana care semnează cererea este reprezentantul legal al copilului, de exemplu, hotărâre a instanţei sau hotărâre a comisiei pentru protecţia copilului; adeverinţe de venit (părinţi); copie a certificatului de căsătorie/divorţ/deces al părinţilor; copie livret de familie (cu excepţia copiilor care beneficiază de o măsură de protecţie); fişa medicală sintetică, completată de medicul de familie; certificatul medical tip A5/A4 eliberat de o unitate abilitată de Direcţia Sanitară a Municipiului Bucureşti în care medicul specialist trebuie să precizeze termenul de valabilitate ( conform legislaţiei în vigoare); copii ale documentelor medicale adiţionale relevante pentru starea de sănătate a copilului (scrisori/referate medicale, bilete ieşire din spital, tratament şi recuperare); fişa de evaluare psihologică, atunci când se depune dosarul pentru prima dată şi când este cazul, completată de un psiholog clinician; fişa psihopedagogică atunci când este cazul, completată de cadrul didactic (funcţia de educator-puericultor/profesor învăţământ preşcolar/profesor învăţământ primar/diriginte/consilier şcolar/profesor itinerant şi de sprijin); copie a certificatului de încadrare în grad de handicap în vigoare, la reevaluare; adeverinţă şcolară; copie a certificatului de orientare şcolară şi profesională în vigoare, (dacă este în şcoală specială, sau beneficiază de profesor de sprijin/itinerant).
Minodora Sucea

Articole asemanatoare



Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

ECO JURNAL