În așteptarea despăgubirilor, Expropriații de pe varianta de ocolire a municipiului Târgu-Jiu se pot adresa instanței

562

Lucrările la varianta de ocolire a municipiului Târgu-Jiu sunt în plină desfăşurare. Pentru că proprietarii terenurilor și caselor de pe traseul centurii încă nu au fost despăgubiți, aceștia sunt sfătuiți să se adreseze instanței de judecată. Unii s-au adresat deja instanței, solicitând mai mulți bani. Până în prezent au fost demolate două locuințe.

Varianta de ocolire a municipiului Târgu-Jiu este realizată într-un procent de peste 20%. Proiectul presupune construcţia a 19,957 km de drum, a patru poduri, a opt pasaje şi a trei intersecţii la nivel. Valoarea totală a proiectului este de 96.651.483,87 de lei din care valoarea totală eligibilă este de 74.424.126,80 de lei. Contribuţia Comisiei Europene prin Fondul European de Dezvoltare Regională este de 85% din valoarea totală eligibilă a Proiectului respectiv 63.260.507,78 de lei, restul sumei fiind asigurat de la Bugetul de Stat.
La ora actuală, lucrările sunt destul de avansate, proiectul putând fi finalizat până în toamnă. 20 de imobile vor fi demolate pentru a-i face loc variantei de ocolire a municipiului Târgu-Jiu. Deja primele două case au fost demolate. Pentru că proprietarii terenurilor și caselor de pe traseul centurii încă nu au fost despăgubiți, aceștia sunt sfătuiți să se adreseze instanței de judecată. În total, peste 1000 de persoane urmează să primească bani de la stat în schimbul terenurilor sau clădirilor aflate pe traseul viitoarei centuri a municipiului.

Lucrări complexe…
Varianta de ocolire a municipiului Târgu-Jiu presupune realizarea unui traseu rutier atât prin estul oraşului, cât şi prin vestul acestuia: varianta est (cei mai mulţi kilometri de centură) va asigura legăturile între Filiaşi (DN66), Râmnicu Vâlcea (DN67) şi Petroşani (DN 66) şi are o lungime de 14,9 kilometri. Varianta vest asigură legăturile între Filiaşi (DN66), Drobeta Turnu Severin (DN67) şi Băile Herculane (DN 67D) şi are o lungime de cinci kilometri. În proiect sunt cuprinse lucrări de amploare, precum poduri peste Jiu, Amaradia şi calea ferată, dar şi două pasaje supraterane, ce vor trece peste Drumul Naţional 67. Varianta va fi construită pe DN 66, care traversează municipiul Târgu-Jiu de la sud la nord, precum şi pe drumul naţional secundar DN 67 D, incident în nord-vest. Termenul pentru finalizarea centurii Târgu-Jiu, amplasată pe DN66, va fi de doi ani, la care se adaugă o perioadă similară pentru notificarea defecţiunilor.
M.S.

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here