Minori ajunşi în plasament şi la asistenţi maternali, după ce au fost neglijaţi de părinţi

479

Zeci de copii din judeţul nostru au beneficiat de serviciile specialiştilor Direcţiei Generale de Asistenţă Socială şi Protecţia Copilului (DGASPC) Gorj, după ce au fost neglijaţi de cei care le-au dat viaţă. Pe parcursul anului trecut şi în acest an, până în prezent, nu mai puţin de 152 de sesizări s-au primit la compartimentul Telefonul Copilului din cadrul DGASPC Gorj, 110 dintre acestea provenind din mediul rural. S-au confirmat 39 de cazuri, problemele sesizate fiind de neglijare. Măsurile luate au fost de plasament în regim de urgenţă la Centrul de primire în regim de urgenţă Târgu-Jiu, precum şi în asistenţă maternală.

Din diverse motive, zeci de minori neglijaţi de familii au intrat în atenţia Direcţiei Generale de Asistenţă Socială şi Protecţia Copilului (DGASPC) Gorj, specialiştii instituţiei stabilind măsuri pentru aceştia. “În 2015 şi în 2016 până în prezent am avut 152 de sesizări la Telefonul Copilului. Dintre acestea, 110 au făcut referire la cazuri din mediul rural. 39 de sesizări s-au confirmat. Sesizările au vizat cazuri de neglijare, iar măsurile luate au fost de plasament în regim de urgenţă la Centrul de primire în regim de urgenţă Târgu-Jiu, precum şi în asistenţă maternală”, a declarat Mircea Andrei, directorul adjunct al DGASPC Gorj.

Telefonul Copilului, disponibil permanent
Compartimentul “Telefonul Copilului” 0253/983 din cadrul DGASPC Gorj este disponibil permanent, 24 de ore/zi, şapte zile pe săptămână, inclusiv în perioada sărbătorilor legale, iar taxarea este gratuită pentru clienţi. Telefonul Copilului primeşte semnalările cu privire la situaţiile de abuz, neglijare şi exploatare a copilului, asigură consilierea telefonică în aceste situaţii şi intervine prompt în cazurile urgente prin intermediul echipei mobile. Angajaţii acestui compartiment al DGASPC dezvoltă activităţi de informare şi promovare a serviciilor oferite în interesul superior al copiilor expuşi la abuz, neglijare şi exploatare; de asemenea, ei evaluează nevoile imediate ale clientului şi potenţialul de risc privind expunerea copilului la abuz, neglijare şi exploatare şi asigură clienţilor asistenţă şi consiliere pentru depăşirea situaţiilor de criză şi soluţionarea adecvată a cazurilor expuse sau semnalate de către aceştia. În urma fiecărui apel, angajaţii Compartimentului “Telefonul Copilului” semnalează de îndată cazurile sesizate departamentului de specialitate din cadrul Direcţiei Generale de Asistenţă Socială şi Protecţia Copilului Gorj.
Minodora Sucea

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here