Societate

Telefonul Copilului a fost apelat de 48 de ori, de la începutul anului

 | 18 iunie 2015, 00:00 | 1 coment | 

Nu mai puţin de 48 de sesizări s-au primit la Direcţia Generală de Asistenţă Socială şi Protecţia Copilului (DGASPC) Gorj, de la începutul anului până în prezent, prin Telefonul Copilului. Aceste sesizări făceau referire la 81 de copii; 14 dintre ele s-au confirmat şi vizau 26 de copii. Şase minori împreună cu mamele lor au beneficiat de găzduire în Centrul de Primire în Regim de Urgenţă pentru Mama şi Copilul Victime ale Violenţei Domestice Târgu-Jiu, alţi opt copii beneficiind de măsuri de protecţie specială.

Semnatura eletronica CertDigital

Compartimentul „Telefonul Copilului” 0253/983 din cadrul DGASPC Gorj este disponibil permanent, 24 de ore/zi, şapte zile pe săptămână, inclusiv în perioada sărbătorilor legale, iar taxarea este gratuită pentru clienţi. Telefonul Copilului primeşte semnalările cu privire la situaţiile de abuz, neglijare şi exploatare a copilului, asigură consilierea telefonică în aceste situaţii şi intervine prompt în cazurile urgente prin intermediul echipei mobile. Angajaţii acestui compartiment al DGASPC dezvoltă activităţi de informare şi promovare a serviciilor oferite în interesul superior al copiilor expuşi la abuz, neglijare şi exploatare; de asemenea, ei evaluează nevoile imediate ale clientului şi potenţialul de risc privind expunerea copilului la abuz, neglijare şi exploatare şi asigură clienţilor asistenţă şi consiliere pentru depăşirea situaţiilor de criză şi soluţionarea adecvată a cazurilor expuse sau semnalate de către aceştia. În urma fiecărui apel, angajaţii Compartimentului „Telefonul Copilului” semnalează de îndată cazurile sesizate departamentului de specialitate din cadrul Direcţiei Generale de Asistenţă Socială şi Protecţia Copilului Gorj.

Zeci de apeluri, în câteva luni
De la începutul anului, până la această dată, 48 de sesizări s-au primit la Telefonul Copilului din cadrul DGASPC Gorj, ele vizând 81 de copii; din totalul încunoştiinţărilor, 21 provin din mediul rural. „Am avut 48 de sesizări, care vizau 81 de cazuri, din care 14 sesizări s-au confirmat şi făceau referire la 26 de copii. Este vorba despre 14 copii neglijaţi şi 9 victime ale violenţei domestice; un copil a fugit de la domiciliu; o altă sesizare viza o minoră însărcinată, iar alta făcea referire la relaţii interpersonale deficitare în familie cu probleme în disciplinarea copilului. Restul sesizărilor vizau cazuri de abuz sexual, fizic, emoţional, exploatare prin muncă, însă toate au fost infirmate. Am mai primit, de asemenea, apeluri informative”, a declarat Dumitru Cotrună, directorul general al DGASPC Gorj. Cât priveşte măsurile luate de specialiştii Direcţiei Generale de Asistenţă Socială şi Protecţia Copilului Gorj, şase minori împreună cu mamele lor au beneficiat de găzduire în Centrul de Primire în Regim de Urgenţă pentru Mama şi Copilul Victime ale Violenţei Domestice Târgu-Jiu, alţi 8 copii beneficiind de măsuri de protecţie specială. „Restul copiilor au beneficiat de servicii de consiliere psihologică, juridică, socială sau de planuri de servicii implementate de serviciile publice de asistenţă socială din localităţile unde domiciliază copiii”, a subliniat Cotrună.

Peste o sută de sesizări
Anul trecut, Telefonul Copilului din cadrul DGASPC Gorj a sunat de 109 ori, 73 de apeluri provenind din mediul rural. „Pe parcursul anului 2014 s-au preluat un număr de 109 sesizări care au vizat 192 de copii; din cele 109 sesizări primite, 73 au provenit din mediul rural; 14 sesizări au fost confirmate, acestea vizând 15 copii”, confirmă directorul general al DGASPC Gorj.
Potrivit sursei citate, au fost sesizate situaţii de violenţă domestică, abuzuri fizice, abuzuri emoţionale, abuzuri de neglijare manifestate prin abandon sau neasigurarea unor condiţii de viaţă necesare pentru a nu fi periclitată dezvoltarea fizică, emoţională, sănătatea şi educaţia copiilor de către persoanele care se ocupă de îngrijirea lor.
Minodora Sucea

Articole asemanatoare



1 comentariu in “Telefonul Copilului a fost apelat de 48 de ori, de la începutul anului

  1. De 48 de ori in 6 luni inseamna o data max de 2 ori pe sapt…..se da un tel….ai 5oameni platiti regeste acolo cu sporuri de noapte care nu fac decit da rasp de max 2 ori pr sapt la un tel….in rest freaca la max menta .Alti fac teren pina seara pe un salariu de 3 ori mai mic ….rusine domn director.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

ECO JURNAL