Societate

Telefonul Copilului de la DGASPC Gorj a sunat de 74 de ori

 | 05 februarie 2018, 00:00 | 0 comentarii | 

Pe parcursul anului trecut, 74 de apeluri au fost primite la Telefonul Copilului din subordinea Direcţiei Generale de Asistenţă Socială şi Protecţia Copilului (DGASPC) Gorj. Pe parcursul anului 2016 au fost primite 103 sesizări. Majoritatea apelurilor primite la Compartimentul “Telefonul Copilului” 0253/983 din cadrul DGASPC Gorj vizează situaţii de neglijare a copiilor, violenţă domestică, abuz fizic sau emoţional asupra copiilor, de exploatare prin muncă, sau de altă natură: relaţii interpersonale disfuncţionale între părinţi, relaţii conflictuale între părinţi şi bunici, având ca motiv dreptul de a îngriji şi creşte minorii şi de a menţine legătura cu ei.

Semnatura eletronica CertDigital

Compartimentul “Telefonul Copilului” 0253/983 din cadrul DGASPC Gorj este disponibil permanent, 24 de ore/zi, şapte zile pe săptămână, inclusiv în perioada sărbătorilor legale, iar taxarea este gratuită pentru clienţi. Telefonul Copilului primeşte semnalările cu privire la situaţiile de abuz, neglijare şi exploatare a copilului, asigură consilierea telefonică în aceste situaţii şi intervine prompt în cazurile urgente prin intermediul echipei mobile. Angajaţii acestui compartiment al DGASPC dezvoltă activităţi de informare şi promovare a serviciilor oferite în interesul superior al copiilor expuşi la abuz, neglijare şi exploatare; de asemenea, ei evaluează nevoile imediate ale clientului şi potenţialul de risc privind expunerea copilului la abuz, neglijare şi exploatare şi asigură clienţilor asistenţă şi consiliere pentru depăşirea situaţiilor de criză şi soluţionarea adecvată a cazurilor expuse sau semnalate de către aceştia.
În urma fiecărui apel, angajaţii Compartimentului “Telefonul Copilului” semnalează de îndată cazurile sesizate departamentului de specialitate din cadrul Direcţiei Generale de Asistenţă Socială şi Protecţia Copilului Gorj.

74 apeluri, în 2017
În cursul anului 2017, 74 de sesizări au fost primite la DGASPC Gorj prin Telefonul Copilului, 30 dintre acestea vizând copii din mediul rural. S-au sesizat situaţii de neglijare a copiilor de către părinţi, abuz fizic sau emoţional asupra copiilor, violenţă domestică, relaţii disfuncţionale între membrii familiei, exploatare prin muncă. Din cele 74 de sesizări, doar 8 s-au confirmat, în aceste cazuri fiind luate măsuri precum: plasament în regim de urgenţă, consiliere psihologică, găzduirea mamelor şi copiilor, victime ale violenţei domestice, în centre rezidenţiale din cadrul D.G.A.S.P.C. Gorj.

Peste 100 de apeluri, în 2016
Pe parcursul anului trecut, 103 sesizări s-au primit la Telefonul Copilului din cadrul DGASPC Gorj, dintre care 66 provenind din mediul rural. S-au sesizat probleme de neglijare, abuz fizic şi violenţă în familie. 10 cazuri au fost confirmate. S-au sesizat situaţii de neglijare a copiilor, violenţă domestică, abuz fizic sau emoţional asupra copiilor, de exploatare prin muncă, sau de altă natură: relaţii interpersonale disfuncţionale între părinţii care au divorţat şi necesitau îndrumări din punct de vedere legislativ pentru a putea să-şi exercite drepturile şi obligaţiile părinteşti, relaţii conflictuale între părinţi şi bunici, având ca motiv dreptul de a îngriji şi creşte minorii şi de a menţine legătura cu ei.
Cât priveşte măsurile luate de specialiştii Direcţiei Generale de Asistenţă Socială şi Protecţia Copilului Gorj, reprezentanţii instituției spun că este vorba despre: consiliere psihologică a copiilor, instituirea măsurii de plasament la asistent maternal profesionist sau instituirea măsurii de plasament într-un centru rezidenţial din cadrul D.G.A.S.P.C. Gorj, precum şi monitorizarea tuturor cazurilor sesizate şi confirmate.
Minodora Sucea

Loading...
Articole asemanatoare



Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

ECO JURNAL