Societate

Zeci de primari și viceprimari, prezenți la seminarul organizat de CNASR

 | 19 mai 2017, 00:00 | 0 comentarii | 

Colegiul Național al Asistenților Sociali (CNASR) sucursala teritorială Gorj, a organizat, în parteneriat cu Consiliul Județean Gorj, Direcția Generală de Asistență Socială și Protecția Copilului (DGASPC) Gorj, Prefectura Județului Gorj, AJPIS Gorj, Direcția de Sănătate Publică, Terre des Hommes și Asociația pentru Incluziune și Dezvoltare Socială Gorj, seminarul “Cadrul legislativ privind buna practică și funcționare a Serviciului Public Asistență Socială la nivelul unităților administrativ-teritoriale”. Evenimentul s-a desfășurat la Târgu-Jiu, în data de 18 mai, reunind zeci de primari și viceprimari din județ. Prezent la discuții a fost și Cosmin Popescu, președintele Consiliului Județean Gorj.

Semnatura eletronica CertDigital

Conducerea CNASR și-a propus să ridice Gorjul în picioare pentru asistența socială și chiar a reușit acest deziderat. “Ne-am dorit ca toți reprezentanții autorităților locale de pe raza județului Gorj să conștientizeze faptul că pentru a furniza servicii sociale de calitate trebuie să aibă angajați asistenți sociali profesioniști, adică licențiați în asistență socială. Mă bucur că am avut sprijinul autorităților, în special al președintelui, domnul Cosmin Mihai Popescu, care s-a implicat activ. Din totalul de 70 de primării, doar 10 au angajați asistenți sociali licențiați”, a precizat Cristina Ciucur, președintele CNASR filiala Gorj.
Doru Buzducea, președintele CNASR, doctor în Sociologie, decanul Facultății de Sociologie şi Asistenţă Socială din cadrul Universității din Bucureşti a venit la Târgu-Jiu însoțit de cei doi vicepreședinți ai colegiului. “Am venit aici pentru a ridica Gorjul în picioare asistența socială. Este o întâlnire ci edilii locali pentru a discuta necesitatea și importanța asistenților sociali la nivel local, unde, din păcate, și în Gorj, dar și în alte județe se preferă angajarea pe posturile de asistenți sociali a altor categorii de specialiști. (…) Avem la nivel național peste 36000 de absolvenți de Asistență Socială și doar 7000 lucrează în domeniu. Nu este dezvoltată rețeaua rurală de asistență socială și aici ar trebui intervenit. O soluție pentru rezolvarea acestei probleme ar fi conștientizarea autorităților locale, a primarilor, despre importanța asistentului social. La nivel local sunt adevăratele suferințe și probleme; este mult mai ușor și mai economic și mult mai eficient să investim în angajarea unui asistent social în primărie decât tratăm ulterior adevărate drame și probleme sociale care ajung la nivel județean”, a declarat Doru Buzducea, președintele CNASR.

Autoritățile din Gorj, pregătite pentru schimbare
Majoritatea primăriilor din județul Gorj nu au angajați asistenți sociali cu pregătire în domeniu. Doar zece UAT-uri au asistenți sociali cu studii superioare, un exemplu în acest sens fiind Primăria Bălești. “La noi la Bălești avem un compartiment de asistență socială autorizat și vizat de Ministerul Muncii. Asistentul social este absolvent de studii superioare în domeniul asistenței sociale. Suntem într-o permanentă colaborare cu cei de la Protecția Copilului”, a spus Mădălin Ungureanu, primarul comunei Bălești.
Primarii care nu au în subordine asistenți sociali cu studii superioare sunt conștienți de importanța schimbării situației actuale și promit că vor face demersurile necesare pentru a-și angaja specialiști în domeniul asistenței sociale. “Noi avem angajat un funcționar public care lucrează pe asistență socială. Este o persoană care are o școală postliceală privind asistența socială. Este jurist de profesie și asistent social în urma absolvirii școlii postliceale. Vom căuta ca persoanele din compartimentul de asistență socială să se specializeze, să facă studii conform cerințelor. Când am scos noi postul la concurs nu s-a prezentat nicio persoană cu studii superioare de specialitate”, a precizat Dumitru Vulpe, primarul comunei Cîlnic.
Cosmin Mihai Popescu, președintele Consiliului Județean Gorj, a fost și el prezent la seminar și a subliniat ”necesitatea dezvoltării și implementării unui program de formare profesională în domeniul asistenței sociale pe trei puncte majore: asigurarea a cel puțin unui asistent social cu normă întreagă în fiecare localitate, introducerea de măsuri pentru ocuparea posturilor de asistent social, dezvoltarea statutului asistentului social. Avem sprijinul parlamentarilor de Gorj, iar eu vă voi fi un partener în tot ceea ce veți întreprinde în viitor”.
Informațiile diseminate la seminarul “Cadrul legislativ privind buna practică și funcționare a Serviciului Public Asistență Socială la nivelul unităților administrativ-teritoriale”, organizat la Târgu-Jiu, au fost foarte bine primite de către reprezentanții primăriilor gorjene, aceștia stabilind să se reîntâlnească în curând pentru a prezenta măsurile implementate la nivel local, ca urmare a celor discutate la întâlnirea de joi.
Minodora Sucea

Articole asemanatoare



Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

ECO JURNAL