Testări pentru selecţia copiilor supradotaţi

Centrul Gifted Education lansează o nouă sesiune a programului de testări IQ pentru selecţia la nivel internaţional a copiilor cu abilităţi înalte. Cei selectaţi vor putea să înveţe în cadrul a două şcoli dedicate copiilor supradotaţi.

Programul de testări IQ pentru copii de peste 6 ani face parte din cel mai amplu proiect realizat în România, dar şi la nivel internaţional, de susţinere a copiilor cu abilităţi înalte, fiind lansat în ţara noastră în 2010, când 835 de copiii au fost testaţi în cadrul Proiectului Pilot de Testare a Inteligenței copiilor la nivel internaţional, iar 40% dintre aceştia au fost identificaţi cu intelect superior. Acelaşi studiu a arătat că 63% din participanţii la testarea internaţională au obţinut scoruri ce îi situează în primii 5-10% dintre copiii de aceeaşi vârstă, ceea ce denotă un intelect de nivel superior sau capacităţi intelectuale peste medie. Procentul este cu atât mai important cu cât acesta semnalizează nevoia educaţiei diferenţiate şi a unor politici educaţionale care să susţină valorificarea potenţialului înalt al acestor copii. Testările vor avea loc în Bucureşti, pe str. Berzei nr. 22, în următoarele zile: 25.10.2015 (duminică) – ora 14.00, 31.10.2015 (sâmbătă) – ora 9.00, 22.11.2015 (duminică) – ora 14.00, 29.11.2015 (duminică) – ora 14.00, 24.01.2016 (duminică) – ora 14.00, 30.01.2016 (sâmbătă) – ora 9.00, 6.02.2016 (sâmbătă) – ora 9.00, 14.02.2016 (duminică) – ora 14.00, 13.03.2016 (duminică) – ora 14.00, 20.03.2016 (duminică) – ora 14.00, 23.04.2016 (sâmbătă) – ora 9.00, 24.04.2016 (duminică) – ora 14.00. Înscrierile pentru testare se realizează online pe: http://giftededu.ro/calendar-testări-2016, unde se găsesc şi informaţii legate de nevoile copiilor supradotaţi şi un prim punct de informare pentru părinţi. „Statistic vorbind, România are printre cei mai mulţi copii supradotaţi din Uniunea Europeană, iar acest program pe care l-am lansat are menirea de a-i descoperi, pentru a îi susţine cu o educaţie diferenţiată. Parlamentul European recomandă ţărilor membre educaţie diferenţiată şi politici educaţionale care să susţină valorificarea potenţialului înalt al acestor copii. Centrul Gifted Education estimează că există peste 190.000 de copii supradotaţi academic cu vârsta sub 15 ani în România – aproximativ 6% din numărul total al elevilor (…). Un număr impresionant. Care este incidenţa copiilor supradotaţi în România? Estimăm că în fiecare clasă de 30 de copii se pot găsi minim 1-2 copii supradotaţi intelectual”, spune Monica Gheorghiu, preşedintele Centrului Gifted Education. Identificarea supradotării din timp este la fel de esenţială ca şi cu orice altă direcţie de excepţionalitate. Părinţii sunt, de obicei, primii observatori ai comportamentului de supradotare şi tot ei sunt cei care pot lua decizia testării de unde şi importanţa observării şi implicării părinţilor în acest proces, sunt de părere specialiştii. De asemenea, copiii supradotaţi au risc social înalt datorită nevoilor lor speciale care nu sunt asigurate în sistemul obişnuit de educaţie, mai adaugă experţii. Pentru ca un copil să se dezvolte la întregul său potenţial, este nevoie de părinţi activi, bine informaţi şi pregătiţi, care recunosc abilităţile copiilor lor şi îi susţin în învăţare şi le cunosc nevoile speciale.
R.L.

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here