Transportul de Covrigi, motiv de tensiune între mineri

806

Patruzeci de mineri, salariați ai Carierei Roșiuța și ai Carierei Lupoaia, s-au arătat nemulțumiți, ieri, la ieșirea din schimbul unu, când au văzut că vor ajunge acasă cu un minibuz și nu cu un autobuz, în care ar fi încăput toți. Problema se datora unei defecțiuni a mijlocului de transport cu 50 de locuri, în locul autobuzului, în stația Motru, așteptându-i să-i transporte pe ruta Covrigi o mașină cu spațiu la jumătate. Problema s-a rezolvat când la fața locului s-a prezentat patronul firmei de transport aflată sub contract cu Complexul Energetic Oltenia, dar deja necazul călătorilor ajunsese la urechile managerului companiei, Sorin Boza.

Minerii navetiști care pleacă zilnic de la Motru la Covrigi, după ce își termină munca la Cariera Roșiuța și Cariera Lupoaia, au fost nemulțumiți, marți la orele 16.00, când au văzut că “un microbuz” îi aștepta în stație să-i ducă spre casă și nu un autobuz. Călătorii susțin că, mijlocul de transport era prea mic, iar ei nu ar fi încăput toți, peste 10 fiind obligați să meargă în picioare, asta dacă ei ar fi fost lăsați să urce de către șoferul care ar fi fost pasibil de o amendă. Doi dintre navetiști chiar i-au reproșat patronului firmei de transport că nu își respectă contractul cu CE Oltenia, dar și că își bate joc de ei, minerii fiind obosiți și înfrigurați și dornici să ajungă cât mai repede la familiile lor.
De altfel, doleanțele și nemulțumirile navetiștilor au ajuns și la urechile liderului sindical de la Lupoaia, Nicu Bunoaica, care a luat la rândul său poziție după cele petrecute. Bunoaica a informat conducerea CEO pentru cele petrecute.
“Oamenii aceștia, care au stat o zi întreagă în ploaie și noroi pentru a da cărbune țării, au fost umiliți de un patron care este plătit de CEO să-i ducă zilnic și corespunzător acasă. Acest patron și-a manifestat, spun călătorii de Covrigi, disprețul față de angajații din minerit, comportamentul fiind de neiertat, spunându-le că are autobuzul defect, deși are două astfel de mijloce de transport de rezervă, plătite de CEO, prin contract. Este jenant că problema cu transportul minerilor din Motru a fost sesizată de multe ori, prin adrese și verbal la sediu CEO, dar nu s-a făcut nimic, nici în ceea ce privește calitatea transportului, nici pentru diminuarea timpulului pierdut de călători prin stații. M-am săturat și eu și ei, motiv pentru care îi cer demisia responsabilului cu transportul din CEO, deoarece această doleanță nu a fost luată niciodată în serios de cei plătiți să aibă grijă de contractele CEO. Cei vinovați ar trebui trimiși în producție să simtă pe pielea lor frigul, noroiul și bătaia de joc a unui transportator plătit din banii lor, care îi mai țin o oră în stație în loc să-i ducă, pe cei obosiți, acasă”, a spus liderul sindical Bunoaica.

Furtună într-un pahar cu apă
Patronul firmei de transport din Motru susține, în schimb, că incidentului i s-a dat prea multă amploare, asta deoarece lucrurile s-au rezolvat amiabil, călătorii fiind duși spre Covrigi, în final, cu autobuzul dorit.
“Călătorii spre Covrigi au avut la dispoziție, marți, un minibuz de aproape 30 de locuri și nu un microbuz, asta pentru că autobuzul care făcea de regulă cursa a avut o defecțiune tehnică și a fost retras pentru reparații. Oamenii au văzut însă autobuzul la locul de staționare și au crezut că merg cu el, dar mijlocul de transport mai avea și atunci o mică problemă tehnică. În final, după ce am avut o discuție în contradictoriu cu doi dintre mineri, am rezolvat problema. Cursa spre Covrigi s-a făcut, cu o mică întârziere, dar cu autobuzul de 50 de locuri. De miercuri, călătorii pe ruta Motru-Covrigi merg doar cu autobuzul în cauză. Cred însă că se face prea mult caz pentru un lucru minor”, a declarat patronul firmei de transport, Mihai Murdeală, care a menționat că a suplimentat chiar, la cererea călătorilor, cu o stație ruta respectivă.

O stație gratis..
Este vorba despre un kilometru și jumătate care este parcurs, de ieri, bonus de firma de transport în cauză, acest plus nefiind plătit de CEO. Este vorba despre stația Ungureni, autobuzul fiind obligat să mai meargă 700 de metri dus și alți 700 întors pentru a lua și lăsa minerii din această localitate, acasă și la locul de muncă.
În ceea ce privește incidentul de la Motru, cei 40 de mineri au plecat, după orele 17.00, din municipiu, autobuzul ducându-i peste 30 de kilometri până la Covrigi.
Firma de transport din Motru, aflată sub contract cu CE Oltenia, deține 25 de autobuze, cu care asigură naveta salariaților de la patru dintre exploatările companiei.
A.STOICA

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here