Registrul Comerţului eliberează certificate constatatoare online

1310

Oficiului Naţional al Registrului Comerţului (ONRC) a lansat serviciul InfoCert, prin care pot fi furnizate online certificate constatatoare şi informaţii din cadrul registrului, a anunţat instituţia.

Certificatele constatatoare eliberate de ONRC cuprind informaţii privind starea la zi a unei companii, informaţii esenţiale de natură statutară, financiară şi a domeniului de activitate. Aceste certificate sunt necesare, şi, de multe ori obligatorii, în a demonstra legitimitatea companiei şi în desfăşurarea activităţilor autorizate.

Serviciul este disponibil din 10 aprilie, iar eliberarea documentelor cu semnătură electronică se face în mod automat, fără intervenţia operatorului de date, 24/24 ore, 7/7 zile. Plata se realizează electronic, prin utilizarea unui card bancar, solicitantul obţinând o factură electronică.

Eliberarea certificatelor constatatoare şi a furnizărilor de informaţii în format electronic, prin noul serviciu InfoCert, se înscrie în cadrul preocupărilor de simplificare a formalităţilor la ONRC, astfel încât să venim în sprijinul beneficiarilor noştri cu servicii competitive. Serviciul InfoCert este o soluţie pentru reducerea costurilor şi a timpilor de aşteptare pentru solicitanţi, şi, totodată, un instrument prin care dorim să încurajăm şi să facilităm utilizarea, de către instituţiile publice, a documentelor care au ataşată semnătura electronică extinsă”, a declarat Silvia – Claudia Mihalcea, director general al ONRC.
Documentele furnizate prin serviciul online InfoCert se supun dispozițiilor Legii nr. 455/2001 privind semnătura electronică, cu modificările și completările ulterioare. Datele conţinute de certificatul constatator/furnizarea de informații obținute prin InfoCert sunt protejate, astfel încât să asigure:
Autenticitatea: documentul obținut este semnat electronic și conține elemente de siguranță, precum codul de bare unic la nivel ONRC și marcajul grafic de pe fundal;
Integritatea: informațiile conținute în document nu pot fi modificate după ce acesta a fost emis, conţinutul fiind încriptat şi restricţionat;
Data sigură a emiterii: se cunoaște precis momentul în care certificatul a fost emis, prin aplicarea unei mărci temporale unice;
Verificarea: documentul poate fi verificat la o dată ulterioară obținerii acestuia, prin utilizarea codului de bare aplicat pe document.

Semnatura electronica cu valoare legala va ofera garanţia integritatii, autenticitătii şi nerepudierii mesajelor şi documentelor electronice, facand legatura neechivoca intre informaţiile semnate şi semnatar.
Cea mai buna solutie, pentru gorjeni si nu numai, o constituie semnatura electronica CERT DIGITAL, dezvoltata si distribuita PE LOC de Centrul de Calcul- S.A. Pachetul Semnatura Electronica oferit de Cert Digital oferă toate elementele necesare crearii semnaturii electronice cu valoare legala, acoperind o gama larga de functionalitati: semnarea electronica a documentelor, completarea online a declaraţiilor fiscale la ANAF, prescrierea retetelor electronice si completarea raportarilor catre CNAS, participarea la licitaţii electronice prin SEAP, accesarea serviciilor on-line oferite de instituţiile statului (ONRC, etc.), semnarea contractelor comerciale s.a.m.d. Pentru mai multe informatii, accesati : http://www.certdigital.ro/

Noul serviciu InfoCert este parte a sistemului informatic integrat al ONRC pentru asigurarea de servicii online destinate comunităţii de afaceri, prin intermediul portalului https://portal.onrc.ro
Accesul în portal este securizat şi se realizează pe bază de user şi parolă.
iSCA

1 COMENTARIU

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here