Năvală de reclamaţii la CSA

1220
Comisia de Supraveghere a Asigurărilor (CSA) a primit în 2008 un număr de 1.974 de reclamaţii de la clienţii nemultumiţi de serviciile asiguratorilor sau ale brokerilor, cu 678 mai multe decât în urmă cu un an, potrivit raportului instituţiei pe anul 2008.
Cea mai mare parte a reclamaţiilor au vizat asigurările de răspundere civila auto (RCA) obligatorie – (54,5%), poliţele facultative auto CASCO – 28,3% şi asigurările mixte de viaţă – 3,55%.

„Din analiza reclamaţiilor şi sesizărilor înregistrate în anul 2008 a rezultat că principalele aspecte reclamate, sesizate sau solicitate de către petenţi au fost neplată/întârzieri la plata despăgubirii, recalcularea valorii de despăgubire, reclamarea calităţii serviciilor prestate de asigurători”, se arată în raport. În document se precizează că, faţă de numărul total al reclamaţiilor şi sesizărilor înregistrate la CSA în 2008, un număr de 1.122 au fost soluţionate favorabil sau parţial favorabil, reprezentând 56,84% din total, de la 54,4% în 2007.

La categoria asigurărilor de viaţă, un număr de 37 de reclamaţii au fost soluţionate favorabil din cele 103 primite, în aceste cazuri impunându-se fie plata sumei asigurate, fie recalcularea sumelor de răscumpărare.
„Un aspect important ce vizează reclamaţiile privind asigurările mixte de viaţă cu acumulare de capital îl constituie faptul că aproape toţi petenţii confundă această formă de asigurare (care cuprinde, pe lângă riscurile specifice acestui produs, şi o componentă investiţională) cu un produs bancar”, se spune în raport.
În ceea ce priveşte categoria asigurărilor generale, numărul reclamaţiilor şi sesizărilor soluţionate favorabil s-a ridicat la 1.003.
Sorin MILCU

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.