Controale la alimente şi piscine, pe caniculă

373

Ştrandurile, bazinele şi piscinele de pe raza judeţului s-au aflat în vizorul comisarilor de la Comisariatului Judeţean pentru Protecţia Consumatorului (CJPC) Gorj pe parcursul lunii iulie. Echipele de control au urmărit respectarea prevederilor legale la prestarea serviciilor în incinta ştrandurilor, piscinelor, bazinelor de înot, unităţilor de închiriere echipamente de agrement, în parcurile de distracţie.

Comisarii CJPC Gorj realizează controale frecvente pe toată perioada verii pentru verificarea produselor alimentare perisabile, dar şi a spaţiilor de agrement, precum piscine şi ştranduri. Vor fi verificate: magazinele, restaurantele, terasele, rotiseriile, berăriile, unităţile de alimentaţie publică şi chioşcurile din incinta ştrandurilor, piscinelor, locurile preferate ale gorjenilor pe toata perioada estivală. Până în prezent comisarii din cadrul CJPC Gorj au verificat 23 de operatori economici, dintre aceştia 16 au înregistrat abateri pentru care au fost sancţionaţi cu amenzi contravenţionale în cuantum de 12.500 de lei şi 7 avertismente. „Aspectele urmărite de către comisari au fost: legalitatea funcţionarii, inclusiv existenţa autorizaţiei sanitare; afişarea denumirii unităţii, a codului unic de înregistrare la Registrul Comerţului din care să rezulte obiectul/obiectele de activitate ale societăţii pentru care este autorizată să funcţioneze şi a programului de funcţionare. De asemenea existenţa listelor cu tarife şi indicarea tarifelor în mod vizibil şi într-o formă neechivocă, uşor de citit; respectarea legislaţiei specifice privind normele de igienă la unităţile de folosinţă publică(…)”. Urmarea deficienţelor constatate au fost aplicate un număr de 16 sancţiuni contravenţionale dintre care 9 amenzi în valoare totală de 12.500 lei şi 7 avertismente”, a precizat Daniela Michi, comisarul-şef al CJPC Gorj.

Informarea incompletă a alimentelor
Deficienţe constatate: informarea incompletă a alimentelor (lipsa etichetă elemente de identificare: denumire produs, producător, data durabilităţii minimale, condiţii păstrare); informarea incompletă asupra serviciilor prestate – adâncimea apei era marcată, dar nu în mod vizibil, neafişarea listei tarifelor practicate pentru serviciile prestate sau lipsa afişelor privind interdicţia fumatului în spaţiul public.
Andrada Bărăitaru

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here