Trei milioane de lei pentru digitalizarea Consiliului Județean Gorj

226

Consiliul Județean Gorj a semnat, ieri, contractul de finanțare pentru un proiect care va schimba modul în care instituția utilizează tehnologia pentru a deservi cetățenii și mediul de afaceri. Este vorba despre proiectul „Digitalizarea interacțiunilor Consiliului Județean Gorj și Direcției Generale de Asistență Socială şi Protecția Copilului Gorj cu cetățenii și mediul de afaceri și asigurarea de servicii publice digitale noi – DIGIT GORJ”.
Contractul de finanțare, în valoare de circa 3 milioane de lei, va permite implementarea unei platforme digitale integrate, care va îmbunătăți semnificativ calitatea și eficiența serviciilor publice. Proiectul este implementat în cadrul Programului Regional Sud-Vest Oltenia 2021-2027.

Ce presupune DIGIT GORJ
În parteneriat cu Direcția Generală de Asistență Socială și Protecția Copilului (DGASPC) Gorj, proiectul „DIGIT GORJ” are ca scop simplificarea proceselor administrative și îmbunătățirea serviciilor pentru cetățeni. Se pune un accent deosebit pe o informare rapidă și eficientă a cetățenilor și afacerilor prin digitalizarea administrației județene și a serviciilor sociale.
„Obiectivul principal al DIGIT GORJ este unul îndrăzneț: crearea, testarea și lansarea unei platforme digitale integrate, plină de soluții inovatoare și interconectate – inclusiv aplicații mobile – care să revoluționeze interacțiunea digitală și să ofere servicii publice de ultimă generație cetățenilor și întreprinderilor din Gorj. De la infrastructura rutieră județeană (competențe partajate) la asistența socială, DIGIT GORJ va introduce o nouă eră a e-guvernării, cu beneficii concrete pentru toți cei implicați și, nu în ultimul rând, pentru cetățenii județului”, a transmis Consiliul Județean Gorj.
Conform acordului de parteneriat încheiat între Județul Gorj (lider de parteneriat) și DGASPC Gorj (partener în proiect), proiectul va asigura implementarea unor servicii digitale moderne, gândite să simplifice viața cetățenilor.
Valoarea totală a proiectului este de 2.976.356,60 lei (inclusiv TVA), din care: 2.916.829,47 lei reprezintă asistența financiară nerambursabilă obținută prin program (cheltuieli eligibile), iar 59.527,13 lei este contribuția Consiliului Județean Gorj (cofinanțare de 2% din cheltuielile eligibile).
Perioada de implementare a proiectului este de 20 de luni, cu termen final în noiembrie 2026, dar aceasta poate fi extinsă până în 31 decembrie 2029.
Consiliul Județean Gorj își propune astfel să aducă un salt semnificativ în modernizarea administrației publice locale, aliniind județul la standardele tehnologice actuale și răspunzând mai eficient nevoilor cetățenilor.
I.I.

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.