Al cincilea tren Alstom e aici. În curând, direct la București din Târgu Jiu

164

După ce proiectul noilor trenuri interregionale a fost deja anunțat, cel de-al cincilea tren electric Alstom Coradia Stream a sosit în România, consolidând parcursul spre o rețea feroviară modernizată și eficientă. Garnitura, aflată în stare rece, a intrat în țară luni dimineață prin punctul de frontieră Curtici și a ajuns marți la București, după un traseu care a inclus Valea Jiului.

Noile trenuri vor asigura și conectarea directă a municipiului Târgu Jiu cu Bucureștiul, în cadrul rutei: București – Craiova – Târgu Jiu – Deva. Aceasta este una dintre cele cinci rute prevăzute în primul contract de servicii publice feroviare licitat în România (CSP-L1), în cadrul căruia trenurile vor fi operate de CFR Călători.
Trenurile Coradia Stream sunt fabricate de compania franceză Alstom și fac parte dintr-un contract în valoare de peste 1,7 miliarde lei, finanțat majoritar din fonduri europene. În total, România va primi 37 de rame electrice RE-IR, menite să modernizeze transportul feroviar interregional. Obiectivul principal al proiectului este reducerea timpilor de călătorie, creșterea confortului și oferirea unor servicii publice de calitate în transportul pe calea ferată.
Pe lângă ruta care trece prin Târgu Jiu, trenurile vor mai circula pe relațiile: București – Constanța; București – Craiova; București – Ploiești – Brașov – Sighișoara – Alba Iulia – Deva – Arad – Timișoara; București – Craiova – Drobeta Turnu Severin – Timișoara – Arad

CFR Călători asigură trenurile și personalul de operare
Pentru a proteja investițiile și personalul implicat în operarea acestor trenuri, CFR Călători a lansat o licitație pentru achiziționarea de polițe de asigurare valabile cinci ani. Valoarea totală estimată a contractului este cuprinsă între 939.423 și 22.546.152 lei.
Licitația vizează: Asigurarea trenurilor împotriva accidentelor, incidentelor, vandalismului, catastrofelor naturale, coliziunilor sau deraierilor; Asigurarea personalului – mecanici, instructori și șefi de tren – pentru riscuri de accidente de muncă, inclusiv deces sau vătămări grave. În total, vor fi acoperiți 110 mecanici de locomotivă, 10 mecanici instructori și 210 șefi de tren. Termenul limită pentru depunerea ofertelor este 18 septembrie 2025.
Prin introducerea acestor trenuri moderne locuitorii vor beneficia de conexiuni mai rapide, mai comode și mai sigure cu capitala și marile orașe din vestul țării. Sosirea celei de-a cincea garnituri confirmă că implementarea proiectului este în grafic, iar modernizarea transportului feroviar începe să prindă contur.
Izabella Molnar

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.