Aproape 30 de copii din mai multe localități ale județului Gorj au încheiat cu entuziasm și creativitate ultima zi a Școlii de Vară, desfășurată vineri, 22 august, la Muzeul Județean Gorj „Alexandru Ștefulescu” din Târgu Jiu.
Evenimentul, organizat în cadrul programului educațional „Școala de vară la muzeu”, a reunit elevi dornici să descopere patrimoniul local prin activități interactive, artistice și ludice.
Participanții – elevi ai Școlii Gimnaziale „Antonie Mogoș” Ceauru din Bălești, copii din cadrul unui afterschool din Târgu Jiu, dar și participanți înscriși individual – au avut parte de un program divers, menit să le stimuleze creativitatea și să le deschidă orizontul cultural.
Ziua a început cu o vizită tematică în Muzeul de Istorie, unde copiii au explorat obiecte care le-au amintit de vacanțele la țară și au descoperit legătura dintre exponate și poveștile personale.
A urmat un atelier de desen în perspectivă, unde specialiștii muzeului le-au explicat celor mici, pe înțelesul lor, cum percepe ochiul uman imaginile din jur. Exercițiul practic – desenarea unei case – le-a oferit copiilor ocazia să aplice noțiunile învățate.
În cadrul atelierului de creație „De la piesele de muzeu la atelierul de pictură și grafică”, micii artiști au realizat lucrări inspirate atât din exponatele vizitate, cât și din propriile amintiri legate de viața la sat.
Activitatea a continuat cu un inedit exercițiu de storytelling: împărțiți în echipe, copiii au dat glas poveștilor create pe baza lucrărilor lor, transformând narațiunile în adevărate jocuri scenice prin intermediul mișcării și al expresiei corporale.
După o zi plină de învățare și joacă, a avut loc închiderea oficială a Școlii de Vară a Școlii Gimnaziale „Antonie Mogoș” Ceauru din Bălești, moment care a coincis cu finalul programului „Școala de vară la muzeu”.
Cadrele didactice i-au felicitat pe copii pentru implicare, iar fiecare elev a fost răsplătit cu diplome și aplauze, semn al recunoașterii muncii și entuziasmului cu care au participat.
Evenimentul a demonstrat, încă o dată, că muzeul nu este doar un loc al trecutului, ci și un spațiu viu, în care copiii pot învăța prin joc, pot crea și pot transforma patrimoniul într-o sursă de inspirație pentru viitor.










































