Ministerul Dezvoltării, Lucrărilor Publice și Administrației propune eliminarea indemnizațiilor membrilor Autorităților Teritoriale de Ordine Publică (ATOP) printr-un proiect de act normativ publicat în dezbatere publică, ieri, pe site-ul ministerului.
Este prima măsură propusă de minister de la învestirea noului guvern, din această săptămână, care vine în sprijinul reducerii costurilor administrației publice, cu aproape 22 milioane de lei pe an, respectiv 5,4 milioane de lei pentru restul anului curent, după ce ar intra în vigoare actul normativ propus. Cseke Attila, ministrul Dezvoltării, a arătat că a fost nevoie de această măsură pentru că, în prezent, membrii ATOP primesc indemnizații de ședință stabilite de Consiliul General al Municipiului București sau de consiliile județene în cuantumuri de 5-10% din indemnizația lunară a primarului general sau a președintelui consiliului județean.
,,Eficientizăm administrația publică centrală și locală și reducem costurile serviciilor publice. Avem nevoie de servicii publice de calitate oferite cetățenilor, dar și de o cură de slăbire a statului”, a subliniat ministrul Dezvoltării, Cseke Attila, citat în comunicat. Astfel, proiectul de act normativ prevede ca, începând cu data de 1 septembrie 2025, activitatea desfășurată în plen și în comisii de către membrii ATOP să fie neremunerată, fapt care va conduce la o reducere semnificativă a cheltuielilor de la nivelul administrației publice locale.
ATOP este un organism cu rol consultativ, fără personalitate juridică, care se organizează și funcționează la nivelul municipiului București și al fiecărui județ, și a cărui activitate se desfășoară în interesul comunității, în scopul asigurării bunei desfășurări și sporirii eficienței serviciului poliției locale din unitatea administrativ-teritorială în care funcționează.
,,Membrii Autorității Teritoriale de Ordine Publică (ATOP) se întâlnesc în ședințe ordinare trimestrial (adică de patru ori pe an) și în ședințe extraordinare ori de câte ori este nevoie, la convocarea președintelui sau la solicitarea unui număr minim de membri. Astfel, prin participarea membrilor (care variază de la 13-17) la ședințele respective, trimestriale, în plen, și la ședințele lunare ale comisiilor organizate în cadrul ATOP sunt efectuate cheltuieli însemnate de la bugetele locale, disproporționale față de nevoile privind dezvoltarea comunităților locale. De exemplu, în unele județe, în anul 2024, au avut loc 4 ședințe ordinare de plen, câte una pe trimestru, și 9 ședințe extraordinare, convocate în funcție de necesități”, se arată în comunicat.
În unele județe, un membru ATOP primește 3.285 lei net pentru o singură ședință lunară, ceea ce duce la un fond lunar de 50.000 lei și un buget anual de 600.000 lei pentru această structură, pe județ, sume foarte mari în raport cu indicatorii economici ai județului, precizează sursa citată. De asemenea, diferențele între județe sunt semnificative, variind între 400-500 lei și câteva mii de lei, fără un criteriu unitar de stabilire a acestor valori sau a activității depuse de membrii ATOP.
Situația la Gorj
Autoritatea Teritorială de Ordine Publică Gorj are următoarea componență:
Rușeț Ion, Consilier județean – Președinte; Călinoiu Ion, Consilier județean;
Bucălăete Gheorghe, Consilier județean; Cornoiu Sabin, Consilier județean;
Semănaru Codruț-Marius, Consilier județean; Ceambur Vasile-Mircea, Consilier județean; Ratcu Vasile, Reprezentant al comunității; Lorinz Rozalia-Doina, Reprezentant al comunității; Istrate Mihai, Reprezentant al comunității; Gârbaciu Gheorghe Aurelian, Subprefectul județului Gorj; Savu Viorel, Împuternicit adjunct al Șefului Inspectoratului de Poliție Județean Gorj; Lăzăroiu Alin Constantin, Comisar șef de poliție, Reprezentantul Corpului Național al Polițiștilor, Consiliul Teritorial Gorj; Popescu Dragoș-Ionel, Colonel, Inspector șef, Inspectoratul de Jandarmi Județean “Tudor Vladimirescu” Gorj; Malacu Augustin, Colonel, Inspector șef, Inspectoratul pentru Situații de Urgență “Lt. Col. Dumitru Petrescu” al județului Gorj;
Urdea Florin, Director executiv, Poliția Locală a Municipiului Târgu-Jiu.
Indemnizația de ședință va fi în cuantum de 15% din indemnizația președintelui Consiliului Județean Gorj și va fi suportată din bugetul propriu al Consiliului Județean Gorj.
Persoanele de mai sus au fost numite pentru o perioadă de patru ani, iar lunar, cheltuielile cu salarizarea erau de 50.000 de lei. Președintele ATOP Gorj, Ion Rușeț, a declarat la începutul acestei luni, că indemnizațiile sunt cele mai mici din țară, însemnând 15% din salariul președintelui CJ.
M.C.H.








































Comentariile care nu convin baronilor PSD(WEBER) le stergeti la comanda?Nu asa ati procedat azi cand am comentat despre membrii CJ Gorj ,membrii ATOP?