Bankwatch a pierdut în instanță. Neptun Deep merge înainte. Curtea de Apel Cluj a respins pe fond acțiunea introdusă de Asociația Bankwatch România împotriva Ministerului Energiei, Transgaz și Agenției Naționale pentru Arii Naturale Protejate, anunță ministrul Energiei, Sebastian Burduja.
”Sentința confirmă că acțiunea introdusă de asociație este prescrisă, deși asociația a formulat mai multe plângeri prealabile către Minister, la intervale diferite de timp, cu același obiect (copy-paste), în speranța de a rămâne în termen și a putea bloca oricând proiectul energetic prin introducerea acțiunii. Excepția de nelegalitate invocată de Banckwatch a fost și ea declarată inadmisibilă.
Este încă o dovadă că litigiile de mediu promovate abuziv de câteva organizații împotriva proiectelor esențiale pentru securitatea energetică a României nu au temei legal și pică una după alta în instanță. Voi arăta adevărul, în instanță și în spațiul public, ori de câte ori este nevoie.
Decizia instanței permite gazoductului Tuzla – să meargă înainte, fiind una dintre cele mai importante investiții în infrastructura energetică din ultimele decenii, parte a proiectului Neptun Deep. Proiectul este finalizat în proporție de peste 98%, iar recepția oficială va avea loc în următoarele 60 de zile”, a scris ministrul pe pagina sa publică.
ONG-iștii susțin că au început acest proces pentru că ”este esențial ca toate proiectele să respecte cadrul legal, cu precădere cele de mare anvergură finanțate din fonduri publice și europene”.
În cazul de față ar fi vorba de un proiect declarat de importanță națională care a beneficiat de 85 de milioane de euro din Fondul pentru Modernizare, fiind semne de întrebare, din partea ONG-urilor, cu privire la respectarea angajamentelor asumate de promotori de conformare cu legislația națională și europeană.
Curtea de Apel Cluj a respins acțiunea Asociației Bankwatch România – Filiala Cluj care a cerut instanței anularea autorizației de construire a gazoductlui Tuzla Podișor, proiect strategic al statului, de peste 500 de milioane de euro, gândită să aducă în sistemul național de transport al gazelor naturale producția din Marea Neagră și care este foarte aproape de momentul oficial al recepției lucrărilor.










































