Brâncuși, alături de George Enescu, omagiat la Opera Națională din București

146

Seria de manifestări culturale din luna noiembrie a anului 2025 a debutat la Opera Națională din București cu un eveniment care marchează simbolic trecerea de la Anul Cultural ,,George Enescu” (2025) la Anul Cultural ,,Constantin Brâncuși” (2026): este vorba despre spectacolul,,Sonoritățile infinitului”, un spectacol care promovează puterea artei de a uni generații și de a asigura continuitatea spiritului românesc.
Evenimentul amintit a fost organizat de Opera Națională din București și Institutul Cultural Român, în Sala Mare a Operei Naționale, și a reprezentat un motiv de a omagia două personalități ale culturii românești: George Enescu și Constantin Brâncuși, spirite creatoare ce definesc identitatea artistică a României moderne.
Artiști universali, Enescu și Brâncuși, și-au purtat cu mândrie rădăcinile românești, înglobând motive tradiționale în operele lor, pe care le-au rafinat cu multă măiestrie. Primul, într-un limbaj simfonic rafinat, care a anticipat direcții moderne în muzica secolului al XX-lea, iar al doilea, în opere de avangardă, care au redefinit sculptura modernă.
,,Sonoritățile infinitului” – un spectacol care marchează simbolic trecerea de la Anul Cultural ,,George Enescu” (2025) la Anul Cultural ,,Constantin Brâncuși” (2026)
Spectacolul ,,Sonoritățile infinitului” a propus publicului o călătorie specială prin muzică și forme, sub semnul comun al infinitului creativ. Structurat în două părți, evenimentul a cuprins compoziții de George Enescu, dar și câteva piese muzicale preferate de Constantin Brâncuși: standarde de jazz și piese din repertoriul Mariei Tănase ilustrate live în sand-art de Mariana Pachiș, unul dintre cei mai apreciați artiști plastici contemporani.
Programul spectacolului ,,Sonoritățile infinitului – De la muzica lui George Enescu la muzica lui Constantin Brâncuși” a cuprins: George Enescu – Rapsodia Română nr. 1, Rapsodia Română nr. 2, Balada, Poema română și Oedipe (fragmente); Django Reinhardt – Paris Blues, J’attendai Swing; Maria Tănase – Lume, lume, Cine iubește și lasă; Cab Calloway – Minnie the Moocher și Hi De Ho.
Într-o sală arhiplină a Operei Naționale din București, spectacolul ,,Sonoritățile infinitului” s-a bucurat de un real succes, aducând bucurie și încântare pe fețele și în inimile tuturor celor prezenți în Sala Mare a instituției culturale amintite.
Marius STOCHIȚOIU

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.