Comasări de școli în Gorj. Ce schimbări aduce reorganizarea rețelei școlare

595

Rețeaua școlară din județul Gorj intră într-un proces de reorganizare. Mai multe școli și grădinițe își vor pierde personalitatea juridică, fiind comasate cu alte unități de învățământ, ca urmare a noilor prevederi legale. În timp ce Ministerul Educației promite o simplă „reorganizare administrativă”, în rândul personalului din educație persistă incertitudinea și temerea pierderii locurilor de muncă.

Cu mai puțin de o lună înainte de începerea noului an școlar, inspectoratele școlare din întreaga țară au transmis Ministerului Educației propunerile de reorganizare a rețelei școlare pentru anul 2025–2026. Deciziile sunt motivate de scăderea numărului de elevi și de aplicarea Legii nr. 141/2025, care prevede comasarea unităților de învățământ cu mai puțin de 500 de elevi, acolo unde contextul o permite.
În județul Gorj, procesul este în desfășurare, însă Inspectoratul Școlar Județean nu a anunțat deocamdată lista oficială a unităților vizate, precizând că va reveni cu detalii după validarea situației. Totuși, în rândul cadrelor didactice sunt deja cunoscute mai multe comasări. Reorganizarea vizează exclusiv localitățile care dispun de două sau mai multe școli cu personalitate juridică, pentru că în comunele cu o singură unitate, procesul nu se aplică.
La Târgu Jiu, Școala Gimnazială „Pompiliu Marcea” urmează să fie comasată cu Liceul cu Program Sportiv, iar Școala Gimnazială „Ecaterina Teodoroiu” va fi absorbită de Colegiul Tehnic „Gheorghe Magheru”. În Rovinari, Școala Gimnazială nr. 3 va fuziona cu Liceul „Gheorghe Tătărescu”, iar în Motru, Școala Gimnazială nr. 2 devine structură a Colegiului Național „George Coșbuc”. Tot în Motru, Grădinița nr. 7 va fi arondată Grădiniței cu Program Prelungit nr. 1.
Unitățile absorbite își pierd personalitatea juridică și vor funcționa ca structuri arondate instituțiilor care le preiau, acestea urmând să coordoneze atât managementul administrativ, cât și cel educațional.
Pentru elevi, activitatea didactică se va desfășura în aceleași spații ca până acum, fără relocări fizice. Comasările sunt, în esență, administrative și nu presupun mutarea copiilor în alte clădiri.
Nu este clar în acest moment ce se va întâmpla cu personalul de conducere și administrativ al școlilor absorbite. Potrivit Ministerului Educației, directorii își vor pierde funcția, dar nu și catedra. În ceea ce privește secretarii, contabilii și administratorii de patrimoniu, nu au fost oferite precizări oficiale.
„Nu comasăm școli din localități sau județe diferite. Unitățile vor funcționa în continuare în aceleași spații. Diferența este că școala preluată nu va mai avea conducere proprie. Directorul își va pierde funcția, dar nu și catedra! Acesta va rămâne să predea în continuare, ca și până acum. Sau ar putea ocupa postul de director adjunct al școlii care a preluat unitatea sa”, au transmis reprezentanți ai Ministerului Educației.
Procesul de reorganizare trebuie finalizat înainte de începerea noului an școlar.
I.I.

2 COMENTARII

  1. Ce se știe de structura Grădiniței Vis de Copil din CAM, se cedează Grădiniței din zona Griviței ca Gradinita Vis de Copil sa rămână sub efectiv de elevi pentru a putea fi comasata cu altă unitate de învățământ ? Inițial depășește nr de 300 elevi însă fără structură scade sub numărul precizat în lege….ori totul se face …fără mare zarvă…

  2. Ce se știe de structura Grădiniței Vis de Copil din CAM, se cedează Grădiniței din zona Griviței ca Gradinita Vis de Copil sa rămână sub efectiv de elevi pentru a putea fi comasata cu altă unitate de învățământ ? Inițial depășește nr de 300 elevi însă fără structură scade sub numărul precizat în lege….ori totul se face …fără mare zarvă…

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.