Cum se vor face disponibilizările în CEO!

743

*Câte salarii compensatorii pot primi angajații care vor fi concediați din companie!

În Complexul Energetic Oltenia nu au fost stabilite plățile compensatorii care urmează să se acorde celor care vor fi concediați. Cel puțin așa susțin reprezentanți ai CEO, care mai precizează că sumele nu vor fi foarte mari, așa cum a anunțat un lider sindical, dimpotrivă, salariile compensatorii vor fi limitate de prevederile ordonanței ,,trenuleț”.

Deși am încercat să aflăm dacă CE Oltenia face parte dintre companiile de stat exceptate de la prevederile ordonanței ,,trenuleț”, n-am primit niciun răspuns oficial, în schimb, aflăm de la sursele citate că plățile compensatorii în caz de disponibilizare nu vor fi mai mari de 12 salarii. ,,La noi nu sunt fixate plăți compensatorii, e o greșeală dacă se fac astfel de precizări, tocmai fiindcă ordonanta ,,trenuleț” limitează plățile compensatorii la maxim 12 salarii”, menționează sursele citate. Guvernul a aprobat, într-adevăr, o serie de derogări de la ordonanța-trenuleț, printre care și unele care vizează companiile listate la bursă, precum și filialele acestora. De asemenea, companiile exceptate de la aceste prevederi pot acorda majorări salariale angajaților în acest an, dar după ce angajații mai multor companii din energie listate la bursă, precum Romgaz, Transelectrica, Nuclearelectrica și Hidroelectrica, au amenințat că vor intra în grevă.
Așa cum precizam mai sus, despre Complexul Energetic Oltenia nu se știe deocamdată dacă această companie se numără printre societățile de stat din energie care sunt exceptate de la prevederile ordonanței ,,trenuleț”.
În textul ordonanței se precizează: Companiile care dețin capacități de producție de interes strategic național și care reprezintă interese fundamentale de securitate ale țării pot prevedea în bugetul de venituri și cheltuieli pe anul 2025 creșterea cheltuielilor de natură salarială față de nivelul realizat în anul 2024, dacă îndeplinesc una din următoarele condiții: a) au înregistrat profit operational în unul din ultimii trei ani; b) desfășoară activități de cooperare tehnologică și industrială pentru securitate și apărare; c) derulează investiții strategice aprobate prin memorandumuri în Guvern; d) se află în proces de reorganizare, restructurare sau retehnologizare; e) implementează proiecte finanțate sau cofinanțate din fonduri europene.

Li se vor pune la dispoziție alte posturi
Pe de altă parte, sursele mai arată că aparatul TESA al CE Oltenia va fi reorganizat, însă angajații care sunt pe listele șefilor CEO pentru a-și părăsi birourile, nu vor fi neapărat dați afară din companie. ,,Nu-i dă nimeni afară. Ei vor pleca din Complexul Energetic Oltenia fdacă vor refuza să fie transferați în producție sau la mentenanță, darn u e nimic stabilit încă.Trebuie să aibă loc discuții la nivelul tuturor subunităților, în așa fel încât să nu fie redistribuiți mai mulți sau mai puțini decâît este necesar. Probabil că vor fi cazuri în care unii salariați nu vor dori să fie transferați, dar încă nu e o situație stabilită”, mai precizează salariați ai companiei.
Amintim că la sfârșitul lunii ianuarie, ministrul Energiei, Sebastian Burduja, a anunțat că nu va semna bugetele companiilor din subordinea ministerului său dacă acestea nu implementează măsuri de eficientizare, precum reducerea posturilor de conducere și a cheltuielilor salariale. El a solicitat reducerea cheltuielilor cu sponsorizările și a prezentat un proiect de transparență publică pentru companiile din portofoliu.
„De două săptămâni am transmis o adresă tuturor companiilor din portofoliu, fie că suntem acționari majoritari sau 100%, și regiilor, și le-am cerut câteva lucruri. Să reducă numărul de posturi de conducere; le-am indicat și o țintă, până la 30%. Să reducă cheltuielile cu salariile, indicându-le un procent de 20%, în special la personalul TESA. În energie sunt companii mari, cum este Complexul Energetic Oltenia, unde nu vrem să dăm afară minerii care lucrează în cariere sau inginerii care lucrează in termocentrale. Dar există loc de redus aparatul în personalul administrativ: resurse umane, juridic, comunicare șamd”, a spus Burduja duminică, 26 ianuarie, la Digi24.
M.C.H.

1 COMENTARIU

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.