Facilități pentru absolvenții gorjeni, oferite de la AJOFM

190

Agenția Județeană pentru Ocuparea Forței de Muncă (AJOFM) Gorj vine în sprijinul absolvenților promoției 2025 cu informații esențiale privind pașii necesari pentru o tranziție cât mai eficientă de la școală la viața profesională. Începând cu data de 6 iunie 2025, toți absolvenții sunt așteptați să se înregistreze în evidențele agenției pentru a beneficia de servicii gratuite de sprijin în căutarea unui loc de muncă, formare profesională, consiliere, dar și de facilități financiare prevăzute de legislația în vigoare.

AJOFM Gorj informează absolvenții promoția 2025 de faptul că data absolvirii pentru anul şcolar 2024-2025 este 6 iunie 2025, iar în termen de 60 de zile de la absolvire, aceștia sunt aşteptaţi să se înregistreze în evidenţa AJOFM Gorj pentru a beneficia de servicii personalizate în vederea integrării pe piaţa forţei de muncă.
,,Precizăm că înregistrarea ca persoană aflată în căutarea unui loc de muncă este o etapă prealabilă și obligatorie în vederea obținerii facilităților acordate potrivit Legii nr. 76/2002 privind sistemul asigurărilor pentru șomaj și stimularea ocupării forței de muncă. Astfel, absolvenţii instituțiilor de învățământ care se înregistrează în evidenţele agenţiilor pentru ocuparea forței de muncă în raza cărora își au domiciliul, beneficiază de servicii de informare şi consiliere profesională, medierea muncii, servicii gratuite de formare profesională, precum și de facilități financiare. Actele necesare pentru înregistrarea absolvenților în evidenţele agenţiilor teritoriale ca persoane aflate în căutarea unui loc de muncă, sunt: • actul de identitate; • actul de studii sau adeverinţa din care să rezulte data absolvirii”, a declarant Diana Văduva, purtătorul de cuvânt al AJOFM Gorj.
Absolvenții care nu au reușit să se încadreze în muncă, în perioada de 60 zile de la data absolvirii, pot solicita obținerea prestației de șomaj în cuantum de 330 lei, pentru o perioadă de 6 luni.
Absolvenții înregistrați în baza de date a AJOFM Gorj care în această perioadă se încadrează în muncă cu normă întreagă pentru o perioadă mai mare de 12 luni, beneficiază de o primă de inserţie în sumă de 1.980 lei, care se acordă în două tranșe (o tranşă egală cu 50% din cuantumul stabilit la data angajării, și o tranşă egală cu 50% din cuantumul stabilit, după expirarea perioadei de 12 luni de la angajare).
Prin absolvent al unei instituţii de învăţământ se înţelege persoana care a obţinut o diplomă sau un certificat de studii, în condiţiile legii, în una dintre instituţiile de învăţământ gimnazial, profesional, special, liceal, postliceal sau superior, de stat ori particular, autorizat sau acreditat în condiţiile legii.
Absolvenţii de liceu, indiferent dacă au promovat sau nu examenul de Bacalaureat, sunt așteptați să se înregistreze în evidența AJOFM Gorj în termen de 60 zile de la data absolvirii.
Elevii care nu au situaţia școlară încheiată la toate materiile, se pot înregistra în evidențele agenției în termen de 60 de zile de la data promovării examenului de corigență, dată înscrisă în adeverinţa eliberată de instituţia de învăţământ.
AJOFM Gorj încurajează toți absolvenții să valorifice oportunitățile puse la dispoziție și să parcurgă cu încredere primii pași spre integrarea pe piața muncii. Înregistrarea în termenul legal de 60 de zile de la data absolvirii nu doar că deschide accesul la servicii de sprijin profesional, dar oferă și posibilitatea acordării unor beneficii financiare importante.
Este un moment esențial în conturarea viitorului profesional, iar echipa AJOFM Gorj este pregătită să îi susțină pe tinerii absolvenți în această etapă.
Izabella Molnar

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.