Gorjenii, pe Drumul Expres 12 ca la ei acasă!

180

Dornici să ajungă cât mai repede spre capitală, gorjenii au început să circule în număr tot mai mare pe Drumul Expres 12, care face legătura între Craiova și București, prin Pitești.

Ultimul tronson de 12 km, dintre Albota și Oarja, îi scoate acum pe șoferi direct în autostrada A1, fără să mai fie nevoie de tranzitat vechiul drum prin Pitești. De aici, drumul spre capitală și spre mare se poate parcurge fără probleme, distanța dintre Craiova și Constanța putând fi parcursă în circa patru ore. Sunt 470 de kilometri care, la o viteză de 130 km/h pot fi parcurși în circa 3 ore și jumătate. Adică, e același timp, chiar mai scurt, necesar înainte pentru deplasarea de la Târgu Jiu în capitală.
Acum, pe noul drum sunt vizibile mașinile cu numere de Gorj, gorjenii fiind prezenți încă de la inaugurarea noului lot. „Așteptăm acum să se facă și până la Târgu Jiu că așa ne-a promis domnul Weber. Dacă doamna Olguța a putut să îl facă pe ăsta și să unească Bucureștiul cu Craiova, noi credem că și Târgu Jiul va putea fi unit cu capitala Olteniei. Păi, am venit acum de la mare, s-a deschis și porțiunea aia de sud a autostrăzii A0. Știți cum se merge acum? Ca-n vest”, a spus un șofer din Gorj, prezent chiar printre primii șoferi la inaugurarea șoselei de mare viteză. Coada care se forma înainte la Balș sau la Pitești a dispărut acum în trafic, dar nu în totalitate. Când ajung la Craiova șoferii au ocazia să constate că timpul câștigat pe Drumul Expres se pierde pe șoseaua de centură.
Toate mașinile intră în trafic pe drumul cu o singură bandă pe sens, iar cele câteva sensuri giratorii de pe traseu fac imposibil traficul lejer. Practic, mare parte din timp între zona de nord a Craiovei și a drumul expres este o coadă continuă care ar putea dispărea doar dacă în zonă va fi construită mult promisa autostradă Craiova – Filiași cu continuare spre Târgu Jiu și Drobeta Turnu Severin cu drumuri expres. Promisiuni au tot fost pe această temă, iar constrângerile bugetare din ultima vreme fac din aceste proiecte niște vise frumoase.
Secretarul de stat din Ministerul Transporturilor, Ionel Scrioșteanu, a fost prezent la inaugurarea noului lot de șosea de mare viteză și a confirmat că sunt proceduri în derulare pentru viitoarele drumuri expres care ar urma să unească Târgu Jiul și Drobeta Turnu Severin de Craiova. Doar că nimeni nu poate spune când ar începe lucrările, mai ales că și lotul inaugurat joia trecută a fost finalizat cu o întârziere de câteva luni. Și chiar și pe noul drum expres Craiova Pitești mai e de lucru pentru că spațiile de servicii, care să includă benzinării și toalete sunt încă în faza de licitații.
Șoferii aflați în trecere pe aici trebuie să circule cu vezica goală și cu rezervorul plin pentru că nu au la dispoziție decât două toalete aflate pe marginea drumului. Dacă apare, însă, o urgență, nu au unde parca, cel puțin deocamdată.
Ionuț Ciurea de la Asociația Pro Infrastructura apreciază că drumurile expres spre Târgu Jiu și Severin nu vor deveni realitate prea curând dintr-un motiv simplu, acela al lipsei fondurilor. „Pe drumul expres de la Craiova – Pitești mai doriți și toalete și benzinării? Păi nu sunt pe majoritatea autostrăzilor din țara asta, dar probabil se va rezolva și problema aceasta în câțiva ani. În ceea ce privește drumurile de mare viteză spre Târgu Jiu și Drobeta Turnu Severin acestea rămân proiecte care au nevoie de finanțare. În momentul de față în toată țara există proiecte pentru astfel de șosele de mare viteză în valoare de vreo 25 de miliarde de euro. Proiectele există, dar nu și banii. Disponibilul pe care România îl poate atrage și asigura în următorii ani e de circa 5 miliarde de euro și, ca urmare, proiectele sunt priotizate. Înainte de drumuri expres sunt puse în față autostrăzile. Avem cioturi de autostrăzi în țara asta care trebuie unite. Sigur că dacă se găsesc surse de finanțare se pot materializa toate proiectele, dar e lesne de observat că banii sunt mult mai puțini decât nevoile pe care le avem”, a explicat reprezentantul Pro Infrastructura.
Gelu Ionescu

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.