Ministerul Educației a anunțat că monitorizează atent cazurile de comportamente inadecvate din școli și că, atunci când este necesar, va introduce măsuri suplimentare cu rapiditate, pe baza feedbackului primit de la profesori, elevi și părinți.
Ministrul Educației, Daniel David, a precizat că ministerul a creat deja un cadru legal pentru prevenirea și combaterea violenței în școli, amintind de instrumente recente precum „butonul roșu” și posibilitatea depunerii de sesizări anonime.
Daniel David a atras atenția asupra tensiunilor tot mai frecvente dintre elevi, profesori și părinți, spunând că școala trebuie să fie un model pentru societate, nu invers.
„Educaţia modernă, al cărei rol este de a forma competenţe relevante, se co-creează în ecosisteme educaţionale complexe, unde la bază avem triada elev-profesor-părinte: aceasta funcţionează într-un cadru mai general, care include autorităţile (locale/naţionale) şi mediul socio-economic. Dar „co-crearea” nu înseamnă că avem acelaşi rol, ci că rolurile complementare trebuie să interacţioneze eficient în beneficiul copiilor şi al sistemului educaţiei. Deşi, în general, relaţiile între aceşti actori sunt bune, observ în spaţiul public prea des şi comportamente disfuncţionale între aceşti actori. Ştiu că presiunea socială (conflicte/polarizări/exprimări şi manifestări publice inadecvate/atitudini extremiste) este mare, iar aceasta influenţează şi şcoala, dar noi trebuie să fim model pentru societate, şi nu invers!”, a transmis Daniel David.









































