Ministrul Educaţiei şi Cercetării, Daniel David, a declarat ieri, într-o conferinţă de presă la Oradea, că trebuie regândit învăţământul rural, deoarece aproape 33% dintre elevii din România învaţă la sate, unde diferenţele între şcoli sunt mari.
Acesta a anunţat că va lansa în dezbatere publică mai multe modele de funcţionare pentru mediul rural. Un prim model prevede concentrarea elevilor din mai multe sate într-un centru dotat cu cantină şi spaţii de cazare, pentru a asigura profesori titulari.
„Un alt model poate să fie un model, – pe care îl voi pune în dezbatere publică, vă anunţ în premieră, azi sau mâine – în care să ai o şcoală mentor, o şcoală cu performanţe bune, la evaluare naţională, bacalaureat, cu o şcoală care nu are încă performanţe bune, deci o şcoală mentor cu o şcoală mentorată, astfel încât profesorii din şcoala mentor să se poată implica în activităţile din şcoala mentorată, probabil că într-o variantă online, schimburi de experienţă, unele cursuri la comun. Ideea este să oferi un cadru şcolii mentorate în care poate învăţa din seturi de bune practici”, a explicat ministrul David.
El a subliniat că încă „nu sunt bătute în cuie aceste modele” şi că în încercarea de a alege variantele ce pot funcţiona, în baza celor constatate în mai multe judeţe, trebuie gândite „mai multe modele”.









































