Ministrul Educației: Trebuie regândit învăţământul rural

128

Ministrul Educaţiei şi Cercetării, Daniel David, a declarat ieri, într-o conferinţă de presă la Oradea, că trebuie regândit învăţământul rural, deoarece aproape 33% dintre elevii din România învaţă la sate, unde diferenţele între şcoli sunt mari.

Acesta a anunţat că va lansa în dezbatere publică mai multe modele de funcţionare pentru mediul rural. Un prim model prevede concentrarea elevilor din mai multe sate într-un centru dotat cu cantină şi spaţii de cazare, pentru a asigura profesori titulari.

„Un alt model poate să fie un model, – pe care îl voi pune în dezbatere publică, vă anunţ în premieră, azi sau mâine – în care să ai o şcoală mentor, o şcoală cu performanţe bune, la evaluare naţională, bacalaureat, cu o şcoală care nu are încă performanţe bune, deci o şcoală mentor cu o şcoală mentorată, astfel încât profesorii din şcoala mentor să se poată implica în activităţile din şcoala mentorată, probabil că într-o variantă online, schimburi de experienţă, unele cursuri la comun. Ideea este să oferi un cadru şcolii mentorate în care poate învăţa din seturi de bune practici”, a explicat ministrul David.

El a subliniat că încă „nu sunt bătute în cuie aceste modele” şi că în încercarea de a alege variantele ce pot funcţiona, în baza celor constatate în mai multe judeţe, trebuie gândite „mai multe modele”.

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.