Ordonanțele de urgență, prima hotărâre a noului Guvern

263

Ordonanțele de urgență, prima hotărâre a noului Guvern. În ședința de luni seară a fost aprobat proiectul de lege privind abilitarea Guvernului de a emite ordonanțe, care „va fi transmis Parlamentului cu solicitarea de a fi dezbătut și aprobat în procedură de urgență”. Este primul punct pe scurta ordine de zi a noului guvern.

„Guvernul a aprobat, în ședința de astăzi, proiectul de lege prin care sunt stabilite domeniile în care Executivul va putea emite ordonanţe simple pe perioada cuprinsă între data intrării în vigoare a legii şi până la reluarea lucrărilor Parlamentului în cea de a doua sesiune ordinară a anului 2025”, se arată în comunicatul transmis.

Astfel, Guvernul va putea reglementa în următoarele domenii de activitate: finanțe și economie, dezvoltare, lucrări publice și administrație, agricultură, muncă și solidaritate socială, digitalizare, sănătate, transporturi și infrastructură, mediu, afaceri externe, activități consulare și investiții străine, investiții și proiecte europene, cultură și în ceea ce privește prorogarea sau modificarea unor termene prevăzute în acte normative cu putere de lege.
Proiectul de lege va fi transmis Parlamentului cu solicitarea de a fi dezbătut și aprobat în procedură de urgență”, se arată în informarea de presă dată ieri seară.

Tot luni seară a fost adoptată și o ordonanță de urgență pentru stabilirea unor măsuri la nivelul administrației publice.

„Ordonanța de urgență adoptată în ședința de astăzi transpune în legislația de organizare a Executivului Hotărârea adoptată de Parlament pentru acordarea încrederii Guvernului. Astfel, la nivelul Guvernului își vor desfășura activitatea cinci viceprim-miniștri, dintre care doi viceprim-miniștri cu portofoliu și trei viceprim-miniștri fără portofoliu. Atribuțiile viceprim-miniștrilor fără portofoliu se stabilesc prin decizie a prim-ministrului.
De asemenea, potrivit actului normativ, un viceprim-ministru fără portofoliu coordonează instituțiile publice și structurile din cadrul aparatului de lucru al Guvernului, un viceprim-ministru fără portofoliu coordonează reforma statului și procesul de eficientizare a activității instituțiilor publice, și, totodată, viceprim-miniștrii fără portofoliu avizează proiectele de acte normative care au impact bugetar, conform deciziei prim-ministrului.

 

 

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.