Prețuri mai mari la biletele de tren

245

Românii care aleg să călătorească cu trenul vor plăti mai mult începând cu 1 august 2025. Tarifele vor crește la nivel național, atât pentru trenurile CFR Călători, cât și pentru cele operate de companiile private, ca urmare a unei măsuri fiscale care majorează TVA-ul de la 19% la 21%.

Scumpirea se aplică tuturor categoriilor de trenuri – Regio, Interregio și Intercity – și afectează atât clasa a II-a, cât și clasa I, precum și vagoanele de dormit și cușetă. Noile tarife aduc o creștere medie de 2 până la 4,5 lei pentru o călătorie, în funcție de tipul trenului și distanța parcursă.
Cele mai afectate sunt cursele lungi, unde, de exemplu, un bilet Intercity la clasa a II-a pe distanțe de până la 1000 km va costa 212,5 lei, iar la clasa I va ajunge la 309 lei. Pentru distanțe medii, între 351 și 400 km, pasagerii vor plăti 121 lei la clasa a II-a și 187,5 lei la clasa I. Pe rutele scurte, între 1 și 10 kilometri, tarifele Intercity încep de la 12,5 lei la clasa a II-a și 18 lei la clasa I.
Trenurile Interregio vor avea, la rândul lor, prețuri mai mari. Pentru o distanță de până la 10 kilometri, biletele vor costa 11 lei la clasa a II-a și 14,5 lei la clasa I, iar pentru rute de peste 900 km, tarifele ajung la 185 lei, respectiv 268,5 lei. Nici Regio nu scapă de majorări, cu bilete de 5 și 6 lei pentru cele mai scurte rute, care urcă până la 64 lei și 101,5 lei la distanțe de 400 km.
Vor fi afectați și cei care preferă călătoriile de noapte. Suplimentele pentru vagoanele de dormit vor fi considerabile: 239,5 lei pentru o cabină single, 127,5 lei pentru o cabină dublă, 83 lei pentru un pat într-o cușetă de patru locuri și 61,5 lei în cele cu șase locuri.
Această scumpire vine după o ajustare similară aplicată la sfârșitul anului 2024, fiind a doua în mai puțin de un an. Deși autoritățile susțin că măsura este necesară în contextul echilibrării fiscale, pentru călători – în special cei care depind de tren pentru navetă sau deplasări frecvente – noile prețuri înseamnă un efort suplimentar, într-un sistem de transport care încă se confruntă cu întârzieri, infrastructură învechită și condiții precare în multe zone ale țării.
I.M.

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.