Primul tren Carpatica Feroviar a pornit la drum chiar în Gorj, transportând cărbune pentru CEO

6

Primul tren al noului operator feroviar de stat Carpatica Feroviar România a început să circule luni dimineață chiar în județul Gorj, transportând cărbune pentru Complexul Energetic Oltenia. Evenimentul marchează debutul operațional al companiei, la doar câteva zile după adjudecarea unui contract important cu producătorul energetic din Oltenia.

Potrivit Club Feroviar, marțea trecută Carpatica Feroviar a câștigat licitația organizată de CE Oltenia pentru transportul cărbunelui, competiția având ca principal rival Grup Feroviar Român, în timp ce CFR Marfă a fost descalificată. Contractul, estimat la 33,83 milioane de lei, are o durată totală de 15 luni și este structurat în trei contracte subsecvente.
Obiectul acestuia îl reprezintă transportul cărbunelui către termocentrala de la Turceni, activitate esențială pentru funcționarea capacităților energetice ale CE Oltenia.
La doar câteva zile după semnarea contractului, luni dimineață a circulat primul tren Carpatica Feroviar, pe relația Turceni–Motru Est. Garnitura a fost impresionantă: 36 de vagoane, 565 metri lungime, 888 tone, tractată de locomotiva EA 067. Trenul a pornit cu o întârziere de 201 minute față de ora stabilită în livret (5:32), întârziere cauzată de sosirea târzie a locomotivei.
„Este contractul semnat săptămâna trecută. L-am câștigat și trebuie să-l onorăm”, a declarat pentru Club Feroviar directorul general al Carpatica Feroviar, Daniel Apostolache, confirmând că transportul efectuat este parte a noii colaborări cu CE Oltenia. Acesta a precizat că, de acum, transportul cărbunelui nu va mai fi realizat de CFR Marfă, al cărei contract expira la finalul anului, ci de Carpatica Feroviar România SA. În paralel cu începerea activității, procesul de recrutare rămâne în plină desfășurare. „Pe măsură ce stabilim fiecare contract de transport, angajăm oameni. Echipele noastre de resurse umane sunt în țară, peste tot unde este nevoie. În momentul de față avem 40-50 de angajați… Este în dinamică”, a explicat Apostolache pentru Club Feroviar.
Interesul pentru angajări a fost masiv: 1.819 candidaturi pentru aproximativ 200 de posturi TESA, 5.000 de dosare depuse pentru circa 2.000 de posturi de muncitori, în total 6.800 de dosare pentru 2.200 locuri de muncă.

Un parc feroviar impresionant
Conform informațiilor prezentate de conducerea companiei la Zilele Feroviare 2025, eveniment organizat de Club Feroviar, Carpatica Feroviar dispune de: 6.450 de vagoane de marfă, 200 de locomotive, destinate transporturilor interne și internaționale în domenii precum agricultură, apărare, minerit, industrie petrolieră și, cu prioritate, energie. Debutul primului tren Carpatica Feroviar chiar în Gorj marchează un moment important pentru noul operator feroviar de stat și un pas decisiv în preluarea transportului de cărbune pentru CE Oltenia. Cu un contract major câștigat, un parc tehnic vast și un interes crescut pentru angajări, compania își consolidează prezența în sectorul feroviar și anunță o perioadă de dezvoltare accelerată.
Izabella Molnar

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.