Se modernizează calea ferată la Băile Herculane!

242

Compania Națională de Căi Ferate „CFR” S.A. a anunțat că a emis la începutul acestei luni Ordinul Administrativ de Începere a Activității de Proiectare pentru proiectul de reabilitare a liniei feroviare Craiova – Drobeta Turnu Severin – Caransebeș, care este parte a Coridorului Orient/Est-Mediteranean – LOT 5: Cap X Băile Herculane – Cap X Po Nou Poarta (km 404+250 – km 436+887).
Proiectul vizează modernizarea și extinderea infrastructurii feroviare pe 32,637 km, pe teritoriul județului Caraș-Severin, incluzând reabilitarea liniilor existente și construcția unor elemente noi de infrastructură. Astfel, accesul feroviar spre renumita stațiune turistică se va putea face în câțiva ani în condiții mult mai bune decât cele de acum, de menționat fiind că vara aceasta s-a lucrat și la modernizarea drumului național care face legătura între Băile Herculane și Târgu Jiu.
Lucrările nu sunt vizibile atât de mult, deocamdată, pe partea de Gorj și Mehedinți, dar pe zona Caraș Severin, spre stațiune, șoferii simt confortul noului strat de asfalt. Proiectul de modernizare a căii ferate presupune atingerea unei viteze maxime de 120 km/h între Crușovăț – P.O. Nou Poarta, precum și modernizarea a șase stații CF: Băile Herculane, Mehadia Nouă, Mehadia, Iablanița, Crușovăț, Domașnea Cornea. Vor fi reabilitate 54 de podețe, 16 poduri, un pasaj superior, va fi construit un viaduct nou (7×50 m) și va fi reabilitat tunelul de la Răchitoberg (496 m). În plus, va fi construit un tunel nou la Poarta I (1279 m, galerie dublă), costurile pentru întregul proiect fiind de peste 2 miliarde de lei, fără TVA.
Gelu Ionescu

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.