Modernizarea transportului feroviar din România face un pas important înainte: până în mai 2026, toate cele 37 de rame electrice interregionale (RE-IR) Coradia Stream, construite de Alstom, vor fi livrate Autorității pentru Reformă Feroviară (ARF). Noile trenuri vor circula inclusiv pe ruta București – Craiova – Târgu Jiu – Deva, aducând condiții moderne de călătorie și eficiență pe liniile interregionale.
Potrivit ARF, constructorul francez Alstom va intensifica ritmul livrărilor în perioada următoare, urmând să trimită câte patru garnituri pe lună. În prezent, au fost deja livrate cinci unități, ultima fiind recepționată preliminar marți, 2 septembrie 2025, la depoul Alstom din incinta Atelierelor CFR Grivița.
„Trenurile rămase, din discuțiile pe care le avem cu Alstom, urmează să fie predate către ARF în perioada următoare. Ei spun că vor intensifica livrarea trenurilor, să ajungem la patru trenuri pe lună în perioada următoare și în mai anul viitor livrează toate cele 37 garnituri de tren. Deci, în mai 2026, ar termina livrarea trenurilor”, a declarat pentru Agerpres Mihai Barbu, președintele ARF.
„Mă bazez pe faptul că am discutat cu reprezentantul Alstom pe Europa de Est. Am fost la o discuție cu dumnealui și chiar m-a invitat în Germania, la fabrica lor, să-mi arate că acolo se lucrează numai pentru România. Mă voi duce acolo și o să constat dacă ceea ce mi-au spus este și adevărat”, a adăugat acesta.
A cincea unitate, TS05, recepționată oficial
Unitatea TS05 este cea de-a cincea ramă electrică interregională construită și livrată în cadrul contractului RUIC 257/2022, încheiat de ARF cu Alstom Ferroviaria S.p.A., finanțat din fonduri europene și guvernamentale.
Recepția preliminară a fost consemnată prin procesul verbal nr. 5827/02.09.2025, iar la eveniment au participat reprezentanți ai ARF, Alstom și ai Asocierii Egis România – Egis Rail, care supervizează proiectul.
Transferul oficial al ramei către statul român va avea loc după semnarea documentației finale de punere în serviciul comercial.
Noile garnituri vor circula pe principalele rute interregionale, iar una dintre acestea include și municipiul Târgu Jiu, pe traseul București – Craiova – Târgu Jiu – Deva. Călătorii din Gorj vor beneficia astfel de mijloace de transport moderne, confortabile și mai rapide, contribuind semnificativ la dezvoltarea mobilității regionale.
Proiectul are o valoare totală de peste 1,7 miliarde de lei, din care peste 1,2 miliarde de lei reprezintă fonduri europene nerambursabile. Implementarea este prevăzută să se încheie până la 31 decembrie 2025, iar impactul asupra comunităților este considerabil: scăderea timpilor de călătorie, îmbunătățirea confortului și atragerea unui număr mai mare de pasageri spre transportul feroviar.
Odată cu livrarea celor 37 de rame electrice Coradia Stream, România face un pas concret spre modernizarea infrastructurii feroviare.
Pentru locuitorii din Târgu Jiu, sosirea acestor trenuri înseamnă conectivitate sporită cu marile orașe, servicii publice mai bune și o alternativă viabilă la transportul rutier.
Dacă ritmul de producție și livrare va fi menținut, până în mai 2026 România ar putea avea în circulație una dintre cele mai moderne flote de trenuri interregionale din regiune.
Izabella Molnar







































