Pacienţii nemulţumiţi pot face sesizări online la Spitalul Judeţean

1344

Spitalul Judeţean de Urgenţă (SJU) Târgu-Jiu a pus la dispoziţia pacienţilor un formular online, prin intermediul căruia pacienţii pot face sesizări. Potrivit managerului Tiberiu Tătaru, până în prezent nu a fost depusă nicio reclamaţie online, însă acesta dă asigurări că toate eventualele nemulţumiri vor fi analizate şi soluţionate.

Pe pagina de internet a Spitalului Judeţean de Urgenţă Târgu-Jiu, în partea stângă, există secţiunea „Sesizări”. Accesând această secţiune, pacienţii au posibilitatea de a-şi spune nemulţumirea. Până în prezent nu au fost depuse reclamaţii online, însă conducerea unităţii dă asigurări că dacă vor exista, vor fi tratate cum se cuvine. „Nu am primit sesizări online de la pacienţi, dar dacă vor fi, le vom analiza”, a menţionat Tiberiu Tătaru, managerul Spitalului Judeţean de Urgenţă Târgu-Jiu. Implementarea mecanismului de feedback al pacientului în spitalele publice a fost aprobată prin Ordin al Ministerului Sănătăţii, care a apărut în Monitorul Oficial din 17 februarie şi se aplică de la data publicării.

Pacienţii se pot adresa şi Consiliului de Etică
Spitalul Judeţean de Urgenţă Târgu-Jiu are Consiliu de Etică, al cărui preşedinte este medicul primar ATI Tatiana Grecu. Potrivit Ordinului nr. 145/2015 aprobat pe 24 februarie, pentru aprobarea componenţei şi a atribuţiilor Consiliului de Etică ce funcţionează în cadrul spitalelor, printre atribuţii se numără: „analizează din punct de vedere etic situaţiile de dubiu care pot apărea în exercitarea profesiei medicale. În situaţia în care un cadru medico-sanitar reclamă o situaţie de dubiu etic ce vizează propria sa activitate, avizul etic nu poate fi utilizat pentru incriminarea cadrului medico-sanitar respectiv, dacă solicitarea s-a realizat anterior actului medical la care se face referire; analizează cazurile de încălcare a principiilor morale sau deontologice în relaţia pacient-cadru medicosanitar şi personal auxiliar din cadrul spitalului, prevăzute în legislaţia în vigoare (Legea drepturilor pacientului nr.46/2003; Ordinul ministrului Sănătăţii nr. 386/2004 privind aprobarea Normelor de aplicare a Legii drepturilor pacientului nr. 46/2003, art. 217, 218 şi 219 din Legea nr. 95/2006 privind reforma în domeniul sănătăţii, cu modificările şi completările ulterioare; sesizează organele abilitate ale statului ori de câte ori consideră că aspectele dintr-o speţă pot face obiectul unei infracţiuni, dacă acestea nu au fost sesizate de reprezentanţii unităţii sanitare sau de către petent”. Reprezentanţii Spitalului Judeţean spun că, dacă este cazul, reclamaţiile venite din partea pacienţilor sunt date Consiliului de Etică pentru soluţionare.
Minodora Sucea

4 COMENTARII

  1. De câte ori am avut probleme ( cu părinții mei) m-am lovit de angajați din sistemul sanitar ai Spitalului Tg-Jiu care sunt empatici, incompetenții cu probleme personalitate care îți vorbesc de sus (Obrogea Aura Berta) de la primiri urgențe in special astăzi cu Mama mea de 70 ani dar și de Doctori Profesioniști (Soare Claudiu) care ar face multe dar este încurcat de incompetenții care îl înconjoară. Sper că cineva sa citească reclamațiile oamenilor și să ia măsuri. Sa îi bage la reeducare pe cei ce nu știu să vorbească cu oameni bătrâni și bolnavi.

  2. Cea mai traumatizată experiență avută la urgență . În data de 23/11/2024 am ajuns într-o situație dificilă cu hemoragie iar doctorița Utupanu a decis chiuretaj pe viu mi s-au adresat foarte urat , vorbele lor: ce faci doamna așa urat ? Lăsați-o în pace ca face așa de intimidare ( durerea nu era suportabilă și am făcut un atac de panică ; durere modul în care mi au vorbit ) oribil , nu doresc să mai treacă femei prin așa calvar

  3. Nemulțumirea este legată de purtarea execrabilă a Dr.Popescu Florentina Camelia, neurologie. Acest SPECIMEN pentru că nici măcar ființă umană nu poate fi numită,ne jignește părinții prin apelative ca nebună, țigan nebun,doar pentru faptul că se vaită de durere, RUSINE. Dacă v-ați săturat.. .mergeți acasă „DOAMNA DOCTOR” nu provocați decât RĂU și SCÂRBĂ. Sunteți plătită de cei pe care îi umiliți, puțină EMPATIE dacă cumva știți ce este aceea, ați făcut un jurământ. Măcar încercați să dați dovadă de OMENIE. Cuvinte mari… pentru cineva atât de mic. Domnul să aibă milă de pacienți dumneavoastră

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.