TOTUL PENTRU ELEVII ȘCOLII NOASTRE

165

PROIECT finanțat prin contractul nr. 9509 / 10.04.2025, în cadrul Proiectelor pentru Redresare și Reziliență (PNRR), Componenta 15 – Educație, apel Granturi pentru unitățile de învățământ pilot.
Obiectiv general: Îmbunătățirea calității educației și creșterea autonomiei școlare prin implementarea unor intervenții educaționale inovative, a unor noi modele curriculare și de management descentralizat, pentru a spori treptat, în mod sustenabil, performanța educațională și incluziunea în rândul elevilor și cadrelor didactice din ȘCOALA GIMNAZIALĂ CÂLNIC.
Obiective specifice
O1: Dezvoltarea și implementarea unui curriculum inovativ adaptat nevoilor individuale ale elevilor, care include dezvoltarea și implementarea unui curriculum care să răspundă nevoilor diverse ale elevilor, promovând competențele necesare pentru secolul XXI, prin intermediul introducerii de noi arii curriculare și programe școlare care integrează abordări interdisciplinare și transversale, utilizarea metodelor inovative de predare-învățare- evaluare, cum ar fi portofoliile educaționale și evaluările formative, pentru a monitoriza și încuraja progresul elevilor, alaturi de implementarea activităților extracurriculare inovatoare pentru a completa și îmbogăți experiența educațională a elevilor.
* Priorități: Elemente inovative la nivel de curriculum, arii curriculare, programe școlare; Noi abordări ale predării-învățării-evaluării, metode și criterii de evaluare a performanțelor elevilor.
O2: Formarea continuă și profesionalizarea cadrelor didactice care vizează îmbunătățirea competențelor profesionale ale cadrelor didactice prin formare continuă și mentorat, prin intermediul programelor de formare și mentorat pentru cadrele didactice, axate pe metode moderne de predare, managementul clasei și utilizarea tehnologiei în educație, dezvoltării unei comunități de practică și grupuri de sprijin pentru cadrele didactice, pentru a facilita schimbul de bune practici și dezvoltarea profesională continuă, introducerea unor elemente de reformă a activităților manageriale, cu accent pe accesul la educație, reușită școlară, precum și reducerea analfabetismului funcțional. Dezvoltarea unui mediu educațional incluziv: Crearea unui mediu educațional care să sprijine și să integreze preșcolarii și elevii cu Cerințe Educaționale Speciale (CES) în învățământul de masă. Formarea cadrelor didactice pentru incluziune: Organizarea de cursuri de formare și sensibilizare pentru cadrele didactice, pentru a le pregăti să lucreze eficient cu elevii/preșcolarii/preșcolarii cu CES.
* Priorități: Organizarea de programe de formare și mentorat; Elemente de reformă a activităților manageriale. Incluziunea preșcolarilor/elevilor cu CES în învățământul de masă.
O3: Implementarea unor mecanisme de management descentralizat și participativ, ceea ce va crea premisele creșterii autonomiei școlare, prin dezvoltarea și aplicarea unor mecanisme de finanțare inovative și alternative pentru a răspunde rapid nevoilor școlii și pentru a reduce inegalitățile în educație, încurajarea implicării active a părinților, elevilor și altor părți interesate în procesul decizional și de guvernanță al școlii, prin parteneriate și consilii școlare, parteneriate inovative între unități de învățământ pentru eficientizarea managementului sau între unități de învățământ și universități, ONG-uri sau agenți economici, parteneriate pentru asigurarea de servicii de consiliere și orientare în carieră pentru elevi / terapie logopedică, psihologică și alte terapii pentru elevi și cadre didactice, activități de informare, consiliere și susținere a părinților/tutorilor/ reprezentanților legali ai copiilor/elevilor.
• Priorități: Managementul unității de învățământ, inclusiv finanțare alternativă și recrutare personal; Parteneriate inovative și servicii de consiliere.
C.P.

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.