Ministrul Educației, Daniel David, a anunțat că, pentru anul școlar următor, a solicitat ca evaluările naționale destinate elevilor din clasele a II-a, a IV-a și a VI-a să fie adaptate astfel încât să măsoare „competențe diverse”, nu doar cunoștințe tradiționale. Potrivit acestuia, testele ar trebui să includă și itemi inspirați din modelul PISA, care analizează modul în care elevii pot aplica ceea ce știu în situații reale.
„Aş vrea să văd anul viitor următorul lucru: testarea competenţelor nu doar pe zona de matematică şi limbă şi comunicare, eventual ştiinţe, pentru că noi formăm mai multe competenţe. Aş vrea să văd o testare a unor competenţe diverse şi, iarăşi foarte important, am spus că aş vrea să văd cel puţin două tipuri de itemi: itemi care merg direct pe conţinut şi itemi în logica PISA, adică cum foloseşti competenţele la viaţa de zi cu zi. Deci, treptat, începem să schimbăm aceste lucruri. Anul viitor testarea la clasa a doua, a patra şi a şasea se face în această logică”, a afirmat Daniel David, la Digi 24. În schimb, ministrul a precizat că nu a cerut schimbări similare pentru examenele de la finalul claselor a VIII-a și a XII-a, deoarece structura Evaluării Naționale și a Bacalaureatului nu poate fi modificată de la un an la altul.
„Nu pot să mă joc cu Evaluarea Naţională şi cu Bacalaureatul de pe un an pe altul”, a punctat ministrul Educației.
I.I.










































