Pontaj pe bază de cartelă la Senat

166

De luni, 24 martie, toți angajații Senatului României sunt monitorizați electronic la intrarea în instituție, printr-un nou sistem de pontaj pe bază de cartelă. Măsura, aflată într-o etapă de testare până la 1 aprilie, face parte din reforma anunțată de Ilie Bolojan, președintele interimar al Senatului, și are drept scop creșterea transparenței și eficienței în administrația parlamentară.

Sistemul funcționează prin instalarea a două cititoare de card la fiecare punct de acces: unul pentru intrare și unul pentru ieșire. În momentul autentificării, datele angajatului apar pe un ecran destinat personalului SPP, care verifică dacă persoana are acces în ziua și ora respectivă. Dacă apar discrepanțe, cartela este reținută, iar accesul este blocat.

Pentru anumite categorii de angajați – precum cei din grupurile parlamentare care au sarcini în afara clădirii – vor exista excepții, iar pontajul se va putea face prin aplicație mobilă, cu localizare activă.

În paralel cu această măsură, Senatul trece printr-o restructurare de amploare. Potrivit lui Mircea Abrudean, noul sistem de pontaj va deveni obligatoriu de la 1 aprilie. Totodată, în următoarele 60 de zile, vor fi organizate concursuri pentru reducerea numărului de posturi, în urma aprobării noii organigrame.

Noul sistem permite nu doar pontajul zilnic, ci și depunerea cererilor de concediu, medical, învoire sau recuperare direct din aplicație, cu aprobări ierarhice. Datele pot fi exportate și integrate în sistemul intern de resurse umane al Senatului.

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.