Primul tren de pasageri modernizat prin fonduri europene (PNRR) a fost pus în circulație de astăzi pe ruta București Nord-Constanța.
Trenul va fi format dintr-o locomotivă livrată de firma S.C. Softronic S.R.L. Craiova și din patru vagoane, din care două, clasa I (unul livrat de S.C. Atelierele CFR Griviţa S.A și al doilea de S.C. Remarul „16 Februarie” S.A. Cluj-Napoca) și două vagoane clasa a II-a (livrate de S.C. Electroputere – VFU S.A. Pașcani, din care unul cu facilități pentru persoanele cu dizabilități și spațiu pentru biciclete/schiuri, și un altul, clasic).
Locomotiva furnizată de S.C. Softronic S.R.L. Craiova poate atinge viteze de până la 160 km/h, în funcție de starea infrastructurii feroviare.
Vagoanele de clasa I sunt dotate cu: sistem de climatizare performant; sistem de informare a pasagerilor de tip Infotainment; capacitate de 52 de locuri; viteză maximă de 160 km/h.
Vagoanele de clasa a II-a au: sistem de climatizare superior; sistem infotainment pentru informarea călătorilor – Viteză maximă de 160 km/h – Capacitate de 64 de locuri pentru vagoanele clasice – 51 de locuri pentru vagoanele adaptate persoanelor cu mobilitate redusă
Un aspect important de menționat este că vagoanele destinate persoanelor cu dizabilități sunt echipate cu lift special și toalete adaptate.










































