Consecințele măsurilor lui Bolojan în Educație, ascunse! Ministrul Educației, Daniel David, a ascuns datele privind efectele măsurilor pe care guvernul Bolojan vrea să le impună în sistemul de educație. Bursele vor scădea și profesorii vor munci mai mult, însă Daniel David a încercat să minimizeze efectele.
Partidele din Opoziție condamnă scandalul revoltător în care este implicat Daniel David și solicită demisia acestuia pentru încălcarea gravă a principiilor transparenței și onestității în fața elevilor, părinților, profesorilor și a tuturor românilor.
Consecințele măsurilor lui Bolojan în Educație, ascunse!
Cenzurarea unui raport esențial despre impactul modificărilor din educație solicitate de Guvern este o tentativă de manipulare a realității, arată Știri pe surse.ro.
Site-ul Edupedu.ro dezvăluie o amplă operațiune de cenzură aplicată de ministrul Educației și Cercetării, Daniel David, asupra unei analize științifice critice la adresa măsurilor din Legea Bolojan. Documentul realizat de cercetătorii Institutului de Științe ale Educației (IȘE) a fost drastic editat și aproape integral suprimat de minister înainte de a fi transmis către presă.
Într-un gest fără precedent în istoria recentă a Ministerului Educației, ministrul Daniel David a blocat publicarea unei analize științifice care contrazicea deschis declarațiile oficiale ale acestuia și susținea, pe bază de date internaționale, că măsurile asumate de Guvernul Bolojan în educație pot avea efecte negative majore asupra sistemului de învățământ.
„Cred că tema este justificată”, a spus ministrul „doar că nu este vorba de cenzură, este vorba despre o schimbare a guvernanței. Eu am înființat acest, am reînființat acest institut la început de an (nr Institutul de Științe ale Educației), dar l-am regândit față de modalitatea în care funcționa înainte și vă spun că mecanismele pe care le-am împins în față sunt mecanismele pe care le găsești în orice structură de acest tip în Uniunea Europeană, și anume două principii. Unu, orice raport științific care are un antet al Ministerului Educației apare sub cupola Ministerul Educației trebuie să treacă un proces de evaluare colegială. Asta pentru că acel proces de evaluare colegială te ajută să vezi eventual erori, eventual de greșeli, lucrurile proaste care nu merg bine. Și în urma acelui proces se decide, se publică așa, nu se publică deloc sau pur și simplu se publică, dar cu modificări. De aceea cred că a fost acest șoc. Am mers pe varianta în care am publicat ceea ce era apărabil din punct de vedere științific și am cerut institutului să continue să lucreze pentru a-mi da în următoarele săptămâni sau când vor termina un raport comprensiv care să respecte regulile științifice”, a explicat ministrul. „Și doi – niciodată n-a fost clar acest lucru – cum se raportează autorii la instituție, fiindcă tu poți să scrii un articol, un raport științific și ți-l poți asuma ca atare și atunci faci ce vrei cu el, nu trece prin proces de review, îl postezi unde vrei, faci ce dorești cu el sau poți să scrii un raport științific sau un studiu nu la solicitarea unei instituții, adică de exemplu, la solicitare Ministerului Educației. Și atunci vei spune că este contribuția ta la solicitare, a ministerului. Dar ministerul nu-și asumă concluziile (cum se întâmplă în multe rapoarte ale Comisiei Europene). Și este a treia variantă în care obligi și vorbești în numele unei instituții. Aceste lucruri n-au fost niciodată clare în această a această zonă și uneori ne trezeam în situația în care, cu bună intenție, unii colegi scriau diverse rapoarte științifice care nu le treceau niciun nici printr-un review extern și erau asumate brusc sub antetul și sub cupola Ministerul Educației și Cercetării, cu impact important în societate, dar și care putea genera și controverse și care putea genera și o serie de discuții, este vorba de o schimbare de guvernanță”, a continuat Daniel David explicația, citat de Digi24.










































