Inaugurarea noului terminal al Aeroportului Internațional Craiova a adus în același loc mai mulți politicieni cu putere de decizie în ultimii ani, dar și în următorii, pentru dezvoltarea infrastructurii rutiere din Oltenia, printre cei prezenți fiind și Sorin Grindeanu.
Actualul șef al PSD și președinte al Camerei Deputaților a primit mulțumiri repetate pentru modul în care s-a implicat în asigurarea finanțărilor necesare construirii noului terminal, dar și a Drumului Expres Craiova Pitești, care leagă capitala Olteniei de capitala României printr-un drum de mare viteză. În momentul în care a luat cuvânt, Grindeanu nu a ezitat să amintească și despre nevoia continuării unor proiecte care până acum par ținute doar la dosar și scoase de acolo în momente de campanie electorală. Unul dintre ele este șoseaua de mare viteză care ar urma să unească Târgu Jiul de Craiova, un proiect care apare pe mai multe hărți ale Ministerului Transporturilor, dar care are deja ani de zile de când este discutat în spațiul public, iar practic, în teren, nu se vede nicio lucrare, informațiile despre finanțarea acestei investiții în 2026 fiind destul de vagi. „Așa cum la începutul acestui an s-a dat drumul la ultima bucată de drum expres de la Albota la Pitești mai e de lucru. Știu că nu veți renunța, că mai e de lucru la drumul expres de la Craiova la Târgu Jiu, la cel care va lega Craiova de Lugoj și, nu în ultimul rând, cred că e absolut necesar să discutăm serios de o legătură Craiova Calafat pentru a face legătura cu Bulgaria la standarde înalte.
Cu aceste investiții cred că municipiul Craiova și județul Dolj vor deveni un și mai important pol de creștere pentru țara noastră, iar asta este o treabă extrem de importantă”, a menționat Grindeanu în prezența primarului Lia Olguța Vasilescu, care i-a cerut susținere pentru derularea acestor proiecte. La festivitatea de inaugurare a noului terminal de la Aeroportul Internațional Craiova a fost prezent și președintele Consiliului Județean Gorj, Cosmin Popescu. Acesta este convins că finalizarea investiției de peste 100 de milioane de euro de la Craiova va ajuta întreaga regiune a Olteniei. „Un nou terminal cu multe rute în Europa și poate asigura un acces facil celor care vor să vină să viziteze și Craiova și Doljul și Mehedințiul. Dar e util nu doar din punct de vedere turistic, ci și pentru potențialii investitori. De multe ori potențialii investitori puneau în discuție drumul lung care trebuie parcurs de la București la Târgu Jiu și, acum, cu siguranță, acest nou terminal va ajuta la dezvoltarea întregii regiuni”, spune șeful CJ Gorj.
Prezent la inaugurarea de la Craiova a fost și viceprimarul Adrian Tudor care menționează că o parte importantă a celor care vor participa în 2026 la manifestările dedicate Anului Brâncuși vor putea folosi noul terminal al aeroportului din Bănie. Asta înseamnă costuri mai reduse și economii la bugetul alocat acestor manifestări. Aeroportul din Craiova va putea fi folosit pentru primirea delegațiilor oficiale și, astfel, nu va mai fi nevoie parcurgerea a peste 300 de kilometri până la București sau Timișoara. „Categoric este un aeroport care va deservi întreaga regiune a Olteniei. Din ce în ce ajungem mai ușor la Craiova, iar aeroportul s-a dovedit că ne unește mai ușor cu Europa. Pentru Anul Brâncuși este mană cerească. A avea un aeroport aici ne ajută să punem în valoare programul nostru turistic și cultural al regiunii. Avem discuții și aici la Craiova de a veni cu o ofertă gen Drumul lui Brâncuși de la Hobița, la Târgu Jiu și Craiova. Potențial de dezvoltare există în continuare. Întotdeauna turiștii și investitorii se plângeau că se ajunge mai greu în nordul Olteniei. Acum, cu acest nou aeroport drumul e mai scurt cu trei ore, ceea ce e un mare avantaj pentru că nu mai trebuie să mergem la București sau Timișoara”, a menționat viceprimarul municipiului. Aeroportul Internațional Craiova poate deservi o populaţie totală de cca. 3.500.000 locuitori, respectiv Regiunea Sud-Vest cât și zonele transfrontaliere limitrofe – Districtele Vidin și Montana din nord-vestul Bulgariei şi cele din sud-estul Serbiei şi Muntenegrului: Zajecar şi Bor. Informațiile oficiale arată că acest aeroport va putea deservi un număr de pasageri de 1.937.864, cu 807 pasageri la ora de vârf și un număr de mișcări aeronave/an la peste 18.600, în perspectiva anului 2046. Numărul călătorilor din acest an a fost de aproape 600.000 de persoane. Obiectivele principale ce au fost realizate în cadrul obiectivului de investiții ,,EXTINDEREA SI MODERNIZAREA AEROPORTULUI INTERNAȚIONAL CRAIOVA”, includ un nou terminal de pasageri, parcare, drumuri de acces, amenajarea mai multor suprafețe de mișcare, gard perimetral de securitate, drumuri rutiere de acces si drumuri tehnologice, puncte de acces si control, platforme de îmbarcare-debarcare, mijloace aeroportuare, echipamente si sisteme de control securitate, centrala termica, post transformare, gospodărie de apă și incendiu, zona de transfer pasageri. Practic, proiectul a constat in 21 obiecte de investiții desfășurate pe o suprafață totală de 1.173.524 mp, prin care au fost realizate nu numai un nou terminal în suprafața de 31.730 mp dar și printre altele 3 noi căi de rulare si 2 noi platforme de îmbarcare-debarcare si o noua platforma de degivrare si o platforma izolata. Valoarea totală a proiectului se ridică la 115.000.000 euro, din care 85% a reprezentat cofinanțare europeana, 13% bugetul de stat si 2% cofinanțarea Consiliului Județean Dolj. Valoare cheltuielilor neeligibile, în cuantum 79.057.429,71 lei, a fost suportată de Aeroportul Internațional Craiova.
Gelu Ionescu







































