Evaluarea Națională în Gorj: 85% dintre elevi au medii peste 5, două note de 10 și școli cu promovabilitate de 100%

211

Gorjul înregistrează două medii de 10 și o rată de promovare de 85,20% la Evaluarea Națională din acest an, potrivit datelor oficiale furnizate de Inspectoratul Școlar Județean, înainte de contestații. Este un salt considerabil față de 2024, când doar 75% dintre candidați au reușit să obțină medii peste 5. Creșterea vine și în contextul unor subiecte mai accesibile față de sesiunile anterioare, aspect semnalat de profesori și elevi deopotrivă.

2.583 de absolvenți de clasa a VIII-a s-au înscris, la nivelul județului Gorj, pentru susținerea Evaluării Naționale 2025. Au absentat 70 dintre aceștia.
Statistic, situația mediilor, înaintea contestațiilor, este următoarea:
-9 candidați au obținut medii între 1,00 și 1,99;
-35 de candidați au obținut medii între 2,00 și 2,99;
-96 de candidați au obținut medii între 3,00 și 3,99;
-232 de candidați au obținut medii între 4,00 și 4,99;
-338 de candidați au obținut medii între 5,00 și 5,99;
-442 de candidați au obținut medii între 6,00 și 6,99;
-469 de candidați au obținut medii între 7,00 și 7,99;
-505 candidați au obținut medii între 8,00 și 8,99;
-385 de candidați au obținut medii între 9,00 și 9,99;
-2 candidați au obținut media 10.
„Discutăm, înaintea contestațiilor, despre o rată de promovare de 85,20%. Față de anul trecut, vorbim de o creștere a procentului de promovare (75% în 2024), dar și de două medii de 10 (o singură medie de 10 în 2024). Așteptăm rezultatele finale, după contestații”, a transmis inspectorul școlar Mircea Ionuț Catrina.
Cei doi elevi de 10 provin de la școlile gimnaziale „Constantin Săvoiu” și „Alexandru Ștefulescu” din Târgu Jiu, două unități care se poziționează clar în topul județean.

43% dintre elevi cu medii peste 9
La Școala Gimnazială „Alexandru Ștefulescu”, rezultatele vorbesc de la sine: o medie de 10, patru note de 10 la Română, patru la Matematică și 43% dintre elevi cu medii peste 9. „Aceste rezultate plasează școala noastră printre cele mai performante unități de învățământ din județ și reflectă efortul comun al elevilor, profesorilor și părinților”, a transmis conducerea școlii.

Școli cu promovabilitate 100%
Mai multe școli din județul Gorj figurează cu o rată de succes de 100%, adică niciun elev cu media sub 5. Este și cazul Școlii Gimnaziale „Constantin Săvoiu” din Târgu Jiu. „Rezultate de excepție la Evaluarea națională 2025 și promovabilitate 100%! Suntem mândri să anunțăm că elevii Școlii Gimnaziale „Constantin Săvoiu” Târgu Jiu au obținut rezultate remarcabile la Evaluarea Națională, situându-se în topul județean! Felicitări elevilor pentru efort, ambiție și perseverență! Mulțumiri profesorilor pentru dăruire și profesionalism! Apreciem susținerea părinților care au fost mereu alături de copii”, a transmis unitatea de învățământ.
Au 100% rată de promovare și Colegiul Național „Spiru Haret” Târgu Jiu (93 elevi), Colegiul Național „Tudor Vladimirescu” Târgu Jiu (81 elevi), Colegiul Național „Ecaterina Teodoroiu” Târgu Jiu (29 elevi), Școala Gimnazială „Ion Grigoroiu” Lelești (4 elevi), Școala Gimnazială Săulești (9 elevi), Școala Gimnazială Piscuri – Plopșoru (8 elevi), Școala Gimnazială Groșerea – Aninoasa (7 elevi), Școala Gimnazială Fântânele – Urdari (15 elevi), Școala Gimnazială Ciuperceni (7 elevi), Școala Gimnazială Jupânești (3 elevi) și Școala Gimnazială Arcani (1 elev).
Și la Școala „Sfântul Nicolae” din Târgu Jiu, unde anul trecut s-a înregistrat singura medie de 10 la Evaluarea Națională, rata de promovare est de 95%. Peste 60% dintre elevi au obținut medii generale între 8 și 10.
Singura unitate unde niciun elev nu a trecut de media 5 este Centrul Școlar pentru Educație Incluzivă Târgu Jiu, unde toți cei patru candidați au obținut note sub pragul de promovare.
Rezultatele finale vor fi afișate joi, 10 iulie. Înscrierile la liceu vor avea loc în perioada 14-21 iulie 2025, pe baza mediei de la Evaluarea Națională.
I.I.

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.