Elevii de clasa a VIII-a au primit luni, 31 martie, rezultatele obținute la probele scrise în cadrul simulării examenului de Evaluare Națională. Niciun elev din Gorj nu a reușit să obțină media 10, înregistrându-se însă opt note maxime la Matematică.
În județul Gorj, simularea a avut loc în 87 de centre de examen, iar la proba de Limba și literatura română, 161 de elevi au absentat.
Dintre cei 2.551 de elevi prezenți, rezultatele au fost dezamăgitoare pentru mulți. 953 de elevi au obținut note sub 5, iar 377 au obținut note între 5 și 5.99. Astfel, 37.4% dintre elevii prezenți la examen nu au promovat.
„La proba de Limba și literatura română, 358 de elevi au obținut note între 6 și 6.99, 376 au obținut note între 7 și 7.99, iar 337 de elevi au obținut note între 8 și 8.99”, a precizat inspectorul școlar Ionuț Catrina.
Totodată, doar 150 de elevi au reușit să obțină note între 9 și 9.99, fără ca vreun elev să ia nota maximă 10.
Rezultatele la proba de Matematică au fost mult mai bune. Dintre cei 2.545 de elevi prezenți, 625 au obținut note sub 5, însă majoritatea candidaților au luat note între 6 și 6.99, respectiv 556. Alți 423 de elevi au primit note între 5 și 5.99, iar 517 elevi au reușit să obțină între 7 și 7.99. Aproape 300 de elevi, mai precis 292, au fost răsplătiți cu note între 8 și 8.99, iar 124 de elevi au obținut între 9 și 9.99. Sunt și opt elevi care au reușit să ia nota 10.
Evaluare digitalizată
Evaluarea lucrărilor s-a derulat în condiții similare cu cele de examen, digitalizat. În acest context, lucrările au fost distribuite aleatoriu evaluatorilor din toată țara. Conform metodologiei de organizare și desfășurare a examenelor naționale, la o diferență mai mare de un punct între notele acordate de cei doi evaluatori, lucrările sunt recorectate de alți doi evaluatori, nota finală fiind obținută ca medie aritmetică a celor două note cu valori centrale, după eliminarea notelor extreme (cea mai mare și cea mai mică).
Rezultatele de la simularea Evaluării Naționale din acest an arată o creștere a notelor egale sau peste 5 la matematică de la 42% (în 2024) la aproape 72% (în 2025), iar la limba română o scădere de aproape 10 puncte procentuale (de la 73,98% în 2024 la 64%) față de anul trecut, potrivit Ministerului Educației.
Rezultatele vor fi analizate la nivelul fiecărei unități de învățământ prin discuții cu elevii, ședințe cu părinții, precum și la nivelul consiliului profesoral, în vederea adoptării unor măsuri adecvate fiecărei situații în parte, scopul fiind îmbunătățirea performanțelor școlare.
Centrul Național pentru Curriculum și Evaluare va efectua o analiză detaliată a răspunsurilor elevilor la fiecare item pentru a identifica gradul de dezvoltare a competențelor acestora, la nivel național. Analiza va fi însoțită de recomandări de activități remediale, a mai precizat Ministerul Educației.
I.I.