Soluţionări pentru 95% din reclamaţiile ajunse la OPC

359

Picture 010Nu mai puţin de 428 de reclamaţii au ajuns la sediul Comisariatului Judeţean pentru Protecţia Consumatorilor (CJPC) Gorj în perioada ianuarie – noiembrie inclusiv. Reclamaţiile au venit din partea consumatorilor gorjeni, şi în urma înregistrării şi soluţionării a o parte dintre acestea, s-au acordat despăgubiri în valoare totală de 80.776 de lei.

Astfel, din cele 428 de reclamaţii înregistrate, au fost soluţionate 399, adică 95 de procente, găsindu-se în urma cercetării aspectelor reclamate că 70% dintre reclamaţii au fost întemeiate, 12% soluţionate amiabil, 3% au fost redirecţionate şi 15% s-au dovedit a fi neîntemeiate. Conform datelor statistice, cele mai reclamate produse şi servicii de către consumatorii din judeţul nostru au fost contractele de furnizare a serviciilor de telecomunicaţii şi anume internet, televiziune prin cablu, telefonie fixă şi mobilă (87 de plângeri), serviciile financiare precum contractele de credit, operaţiunile cu carduri, plata ratelor (33 de petiţii), 29 de reclamaţii au fost pentru serviciile de furnizare şi facturare a energiei electrice, alte 22 pentru telefoane mobile ce au prezentat defecţiuni în termenul de garanţie. De asemenea, tot atâtea plângeri s-au înregistrat la sediul CJPC Gorj şi pentru categoria de produse alimentare care fie erau depozitate neconform, fie le lipsea data durabilităţii minimale. Totodată, comisarii Protecţiei Consumatorilor au înregistrat şi 13 reclamaţii pe încălţăminte, 12 pe obiecte de mobilier, şapte de piese şi componente auto, tot atâtea la asigurări, şi patru la autoturisme.

113 controale într-o lună

Conform Danielei Michi, purtător de cuvânt al CJPC Gorj, comisarii au efectuat pe tot parcursul lunii trecute, un număr de 113 acţiuni de control ce au avut ca scop verificarea respectării prevederilor legale privind protecţia consumatorilor în cadrul activităţilor de comercializare a produselor şi de prestare a serviciilor. De asemenea, au fost cercetate petiţii din partea consumatorilor care sesizau aspecte din activitatea operatorilor economici sau reclamau produse cu deficienţe sau servicii prestate necorespunzător. „Pentru creşterea eficienţei verificărilor, au fost organizate acţiuni de control în colaborare cu Inspectoratul Judeţean de Jandarmi Gorj, Direcţia Judeţeană Agricolă şi pentru Dezvoltare Rurală, precum şi cu Inspectoratul de Politie Judeţean. Acţiunile de control s-au desfăşurat pe raza judeţului Gorj, în municipiul Târgu-Jiu, şi în localităţile Bumbeşti-Jiu, Peştişani, Tismana, Motru, Slivileşti”, a precizat purtătorul de cuvânt al instituţiei.

Amenzi de peste 125.000 lei

Ca urmare a acestor verificări din luna noiembrie, comisarii Protecţiei Consumatorilor au depistat că un număr de 77 de agenţi economici au încălcat normele de comercializare a produselor şi prestarea serviciilor către consumatori, drept urmare fiind sancţionaţi contravenţional, iar valoarea totală a amenzilor aplicate a fost de 125.300 lei. În urma controalelor, au fost constatate mai multe neconformităţi, precum neînscrierea pe ambalaje în mod vizibil şi lizibil a denumirii şi adresei importatorului în cazul a 16 kilograme de produse zaharoase şi din ciocolată, comercializarea de produse cu termenul de valabilitate expirat (spumă poliuretanică, silicon), ambalare defectuoasă pentru zeci de litri de lichid pentru spălarea parbrizelor (nu erau prevăzute cu dispozitiv de închidere rezistent pentru copii). De asemenea, oamenii legii au oprit temporar de la comercializare cantităţi de becuri şi tavan fals, care prezentau etichetare incompletă, incorectă sau le lipseau elementele de identificare şi caracterizare sau nu erau înscrise în mod vizibil ori nu erau traduse în limba română.

Izabella Plăstoi

 

 

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.