Locomotivele CE Oltenia, în mișcare cu CFR Marfă. Contract de supraviețuire?!

326

Complexul Energetic Oltenia (CEO) face un pas timid în gestionarea eficientă a infrastructurii sale logistice, prin încheierea unui contract cu CFR Marfă pentru transportul locomotivelor proprii, în paralel cu o verificare a Curții de Conturi privind vânzarea altor locomotive ieșite din uz.

În urma unei proceduri simplificate de achiziție, CFR Marfă – companie de stat aflată în pragul insolvenței – a fost desemnată să transporte locomotivele tip LDH (1250 CP) și LDE (2100 CP) utilizate de CE Oltenia. Contractul are o valoare de 349.800 lei și o durată de 12 luni, iar sarcina operatorului va fi să asigure transportul acestor locomotive între punctele de lucru ale CEO, precum și către atelierele de reparații.
Deși contractul este de dimensiuni reduse, el are o importanță strategică pentru CEO, care depinde de logistica feroviară în activitatea de transport al cărbunelui și aprovizionarea cu echipamente.
Totodată, pentru CFR Marfă, aflată într-o etapă critică, acest contract oferă o sursă temporară de venit, într-un context în care societatea a solicitat intrarea în insolvență după eșecul procedurii de concordat preventiv. Activitatea sa va continua, cel puțin pentru o perioadă, până la operaționalizarea noii companii Carpatica Feroviar România SA.
Pe de altă parte, în primăvara acestui an, Curtea de Conturi a analizat o procedură anterioară de valorificare a mijloacelor fixe din parcul feroviar al CE Oltenia. Mai exact, în martie 2021, Direcția Servicii Suport Exploatarea Livrări CFU a solicitat scoaterea din funcțiune și vânzarea a cinci locomotive retrase din exploatare. Argumentul invocat: acestea nu mai erau utile și reprezentau cheltuieli nejustificate de întreținere.
Curtea de Conturi a evaluat procedura pentru a verifica respectarea principiilor de eficiență și legalitate în gestionarea patrimoniului companiei.
Prin aceste demersuri paralele – externalizarea serviciilor de transport feroviar și optimizarea patrimoniului tehnic – Complexul Energetic Oltenia caută să-și consolideze funcționarea într-un mediu economic dificil, dar esențial pentru securitatea energetică a României, amânând cât mai mult posibilul momentul până când ,,își va da duhul”.
Izabella Molnar

CFR Marfă estimează pentru anul 2025 o pierdere de 4 milioane de lei. Deși rezultatul brut programat este un profit modest de 74.000 de lei, compania se confruntă cu pierderi istorice nerecuperate în valoare de aproximativ 297,74 milioane de lei la sfârșitul anului 2024. Veniturile totale pentru 2025 sunt prognozate la 820,17 milioane de lei, menținându-se la nivelul preliminat din 2024. Cheltuielile totale sunt estimate la 820,10 milioane de lei, în scădere cu 26,64% față de anul precedent. Cifra de afaceri previzionată este de 669,20 milioane de lei, cu 0,98% mai mică decât cea din 2024. Numărul de personal prognozat la finele anului 2025 este de 1.508 persoane, programat în scădere cu 1.906 persoane față de nivelul aprobat în bugetul de venituri și cheltuieli pe anul 2024, prin HG nr. 371/2024 și în scădere cu 1.505 persoane față de numărul preliminat la finele anului 2024. Câștigul mediu lunar pe salariat (lei/persoană) determinat pe baza cheltuielilor de natură salarială, calculat conform Ordonanței Guvernului nr. 26/2013, în valoare de 9.724,63 lei/salariat, este estimat în scădere cu 7,21% față de cel preliminat în anul 2024.

1 COMENTARIU

  1. Și asa au salariile foarte mari …si mai ales șefii. Si cand ma gândesc ca deștepții de lideri de sindicat încă visează la salarii mărite .

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.