Fiscul a pus ochii pe nunți și botezuri

233

ANAF revine în atenția opiniei publice cu o măsură care stârnește controverse în industria Horeca și nu numai.

Restaurantele, sălile de evenimente și organizatorii de petreceri private sunt obligați să transmită Fiscului detalii amănunțite despre nunți, botezuri, aniversări, majorate sau alte evenimente private și corporate desfășurate în perioada august – noiembrie/decembrie 2025.

Potrivit unui document oficial emis de ANAF, operatorii trebuie să raporteze în termen de cinci zile de la primirea solicitării: datele de identificare ale clientului (nume, prenume sau denumirea firmei și număr de telefon); tipul evenimentului (nuntă, botez, banchet, simpozion, etc.); data și ora desfășurării; numărul estimativ de participanți; meniul ales și prețul per meniu; avansul încasat și modalitatea de plată (numerar, transfer bancar, ordin de plată); alte servicii contractate: muzică, foto-video, etc.

Datele trebuie trimise, preferabil în format .xls, la adresa de e-mail antifrauda.sv@anaf.ro, iar nerespectarea termenului limită atrage sancțiuni contravenționale.

ANAF susține că măsura are un scop clar: combaterea evaziunii fiscale în domeniul organizării de evenimente, iar informațiile vor fi utilizate exclusiv de Direcția Antifraudă Fiscală.

Totuși, inițiativa ridică semne de întrebare, mai ales în contextul unei posibile intenții de a fiscaliza darurile oferite la astfel de evenimente. Reprezentanți ai industriei Horeca și organizatori de evenimente au reacționat critic, acuzând autoritățile de intruziune excesivă în viața privată a cetățenilor și în activitatea economică a firmelor.

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.